Η Microsoft λανσάρει το βράδυ της Τετάρτης τη μηχανή αναζήτησης Bing, την τρίτη της απόπειρα να επιτεθεί στην κυριαρχία της Google.
Βασικό χαρακτηριστικό της νέας μηχανής είναι ότι δεν περιορίζεται στη λειτουργία γενικής αναζήτησης, αλλά προσφέρει και εργαλεία που ειδικεύονται σε τέσσερις επιμέρους τομείς: αγορές, ταξίδια, ιατρικές πληροφορίες, αναζήτηση τοπικών επιχειρήσεων.
Έχοντας πάρει το μάθημα από τις δύο προηγούμενες προσπάθειές της στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης, το MSN Search και το Live Search, τα οποία απέτυχαν να εξασφαλίζουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς, η Microsoft προωθεί το Bing με μια σαρωτική, τετράμηνη διαφημιστική εκστρατεία κόστους 100 εκατ. δολαρίων.
Κεντρικό θέμα στα πρώτα σποτάκια η σύγχυση και το σύνδρομο «υπερφόρτωσης» των χρηστών από τον καταιγισμό δεδομένων στο Διαδίκτυο.
«Στις μέρες μας, οι μηχανές αναζήτησης διευκολύνουν την περιήγηση στο Διαδίκτυο και την εύρεση πληροφοριών, ωστόσο δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές όσον αφορά στη δυνατότητα αξιοποίησής τους» σχολίασε ο Στιβ Μπάλμερ, διευθύνων σύμβουλος της Microsoft.
Επανασχεδιασμός
Στην πρώτη ματιά, το Bing.com θυμίζει το στήσιμο του Live Search το οποίο αντικαθιστά. Όμως η σελίδα έχει επανασχεδιαστεί, με εμφανέστερη αλλαγή ένα νέο πλαίσιο πλοήγησης στην αριστερή πλευρά.
Οι σύνδεσμοι σε αυτό το πλαίσιο αλλάζουν δυναμικά ανάλογα με το είδος της αναζήτησης. Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης εισάγει το όνομα κάποιου δημοφιλούς μουσικού ή συγκροτήματος, οι σύνδεσμοι προσφέρουν πρόσβαση σε φωτογραφίες, λίστες τραγουδιών, συνεντεύξεις και άλλα σχετικά.
Επίσης, οι σύνδεσμοι στη σελίδα αποτελεσμάτων ομαδοποιούνται ανάλογα με το περιεχόμενο προσφέρουν. Χρήσιμη φαίνεται επίσης η λειτουργία προεπισκόπησης (Quick Preview) με πέρασμα του δείκτη του ποντικού πάνω από κάθε σύνδεσμο στη σελίδα των αποτελεσμάτων.
Πέρα από τις γενικές αναζητήσεις, το Bing προσφέρει πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων σε τέσσερις ειδικούς τομείς:
Aγορές online: το Bing εντοπίζει τις κατώτερες τιμές για κάθε προϊόν και αξιοποιεί τη λειτουργία Sentiment Extraction, η οποία αναζητά απόψεις χρηστών και κριτικές δοκιμών. Η μηχανή προσφέρει επίσης επιστροφή χρημάτων για ορισμένα προϊόντα.
Ανάλογα εργαλεία διευκολύνουν τον εντοπισμό επιχειρήσεων κοντά στο χρήστη, τουλάχιστον στην αμερικανική επικράτεια.
Θέματα Υγείας: Η μηχανή ομαδοποιεί τα αποτελέσματα σε κατηγορίες όπως «συμπτώματα», «αίτια», «πρόληψη», «αντιμετώπιση» κ.λ.π. Φροντίζει επίσης ώστε ο πρώτος σύνδεσμος να οδηγεί σε αξιόπιστα άρθρα για το ευρύ κοινό, συνήθως από την κλινική Mayo στις ΗΠΑ.
Ταξίδια: Η λειτουργία Rate Key συγκρίνει την τοποθεσία, την τιμή και τις ανέσεις που προσφέρουν διάφορα ξενοδοχεία και εμφανίζει τις καλύτερες τιμές με διαφορετικά χρώματα, ενώ το Price Predictor βοηθά τους καταναλωτές να αποφασίσουν πότε θα αγοράσουν ένα αεροπορικό εισιτήριο στις χαμηλότερες δυνατές τιμές.
Το Bing είναι διαθέσιμο και στα ελληνικά.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου