" ********* Kακοκαιρία αναμένουμε το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στις περισσσότερες περιοχές τις χώρας. Θα θυμίζει περισσότερο Νοέμβριο μήνα με χειμωνιάτικο σκηνικό.****Δύο νέοι σταθμοί του προαστιακού σιδηρόδρομου, στις περιοχές Λυκότρυπα (Κάτω Αχαρνές) και Πύργος Βασιλίσσης, τέθηκαν από σήμερα, Πέμπτη, σε λειτουργία.****Iσορροπία τρόμου στην Ουκρανία, αναπτύσουν στρατιωτικές δυνάμεις οι Ρώσσοι στα πρότυπα δράσης ανάλογα με αυτά στην Γεωργία**** Σέντρα στα γήπεδα της Super League με φόντο το ντέρμπυ των αιωνίων.

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

Συμβουλές για τον χειμώνα που έρχετε




Σε αυτό το σύντομο άρθρο θα δούμε μερικές συμβουλές που θα κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη κατά την διάρκεια του χειμώνα και να οδηγήσουμε με ασφάλεια σε χιονισμένους δρόμους, μιας και τα πρώτα χιόνια έκαναν την εμφάνιση τους στα ορεινά και όχι μόνο.

Ξεκινάμε από:

ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Είναι η καρδιά του αυτοκινήτου και εγγυάται την καλή λειτουργία του. Ο πρώτος έλεγχος ξεκινάει από εδώ. Πολλοί οδηγοί αγνοούν την μπαταρία και ενώ ξεκινάνε προετοιμασμένοι για μια χειμερινή εξόρμηση το αμάξι πολύ απλά δεν παίρνει μπροστά. Να γνωρίζετε οτι όσο η θερμοκρασία πέφτει η μπαταρία εξασθενεί γιατί η πυκνότητα των υγρών μεταβάλεται και η δύναμη (Amber) που ξεκινάει την μίζα μειώνεται σημαντικά. Αν μια μπαταρία είναι 25 Α με 25ο C , με θερμοκρασίες κοντά στο 0o C τα Αmber δεν θα ξεπερνούν τα 16. Συμπέρασμα. Με παλιά εξασθενημένη και κακοφορτισμένη μπαταρία δεν ξεκινάμε για χειμερινούς προορισμούς. Για ακραίες περιπτώσεις με αρνητικές -8 και -12 που συχνά με ξαστεριά συναντάμε στα χιονοδρομικά κέντρα ένα starter μικρό και πρακτικό θα μας ξεκινήσει στις δύσκολες περιπτώσεις.

ΥΑΛΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΕΣ
Ένας υαλοκαθαριστήρας καμμένος από τις ξηρασίες και τον ήλιο όλο το καλοκαίρι μόνο σύμμαχος δεν μπορεί να είναι μια χειμωνιάτικη μέρα με κακοκαιρία. Καινούριοι υαλοκαθαριστήρες αλλά προσοχή, αν το παρκάρουμε έξω με χιονόπτωση, καλό θα είναι να τους σηκώσουμε και να μην καλυφθούν με χιόνι και παγώσουν και κολλήσουν επάνω στο παρμπρίζ.
Μια μικρή πατέντα που κάνω σε περίπτωση που η χιονόπτωση είναι σοβαρή είναι να τα σηκώσετε και να τα καλύψετε με 2 προφυλακτικά, δεν θα παγώσουν, δεν θα καούν τα λάστιχά τους από τον πάγο και μισή ντροπή δική σας και άλλη μισή των kinky υαλοκαθαριστήρων.
Επίσης σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες να μην ενεργοποιήσετε το χειρόφρενο για να μην σας κολλήσει.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Καλό θα είναι να κάνουμε έναν πλήρη σοβαρό έλεγχο στο σύστημα ψύξης – θέρμανσης. Να βεβαιωθούμε οτι δεν υπάρχουν απώλειες υγρών. Αφού ο κινητήρας μας είιναι εντάξει τότε να φροντίσουμε τα υγρά του ψυγείου και το σύστημα πλήσης παρμπρίζ και φανών. ΟΧΙ απλό νερό αλλά ειδικό υγρό που έχει αντιψυκτικές ιδιότητες και αντέχει σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επίσης ένα αντιχυκτικό sprey ε'ιναι πολύ χρήσιμο για παγωμένες κλειδαριές και πετούγιες θυρών.

ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Τα σημαντικότερα όλων ίσως. Ένα καινούριο λάστιχο είναι ότι καλύτερο για τον χειμώνα, αλλά ας τα δούμε πιο ρεαλιστικά. Χειμώνας = χιονολάστιχα για την Ελλάδα αφορά μόνο κατοίκους πολύ ορεινών περιοχών, εργαζομένους σε χιονοδρομικά κέντρα κλπ. Ο χειμώνας στην χώρα μας κρατάει μόνο 2 μήνες ουσιαστικά και αυτοί στην Μακεδονία και Θράκη κυρίως. Ένα χιονολάστιχο έχει διαφορετική σύνθεση στην γόμα του με περισσότερο καουτσούκ από τα απλά ελαστικά και ειδική αυλάκωση. Θα τα διακρίνουμε από το ειδικό σήμα με την χιονονιφάδα στο πλάι. ΠΡΟΣΟΧΗ αποφύγετε τα τύπου all weather λάστιχα γιατί στην ουσία κάνουν λίγο απο όλα αλλά λίγο...όχι πολύ όπως θα έπρεπε να κάνουν.

ΑΛΥΣΙΔΕΣ
Υπάρχουν πολλές λύσεις για την επιλογή αλυσίδων. Οι αλυσίδες από μόνες τους δεν σώζουν την κατάσταση αλλά απλά την βοηθάνε. Υπάρχουν οι παλιές κλασσικές αλυσίδες που όλοι ξέρουμε, υπάρχουν οι εξελιγμένες και προσφέρουν πραγματικά μεγαλύτερη ευκολία χρήσης και ασφάλεια και είναι λίγο πιο ακριβές. Μετά συναντάμε τις νέου τύπου που είναι από ειδικό πλαστικό με καρφιά και κουμπώνουν πάνω στο λάστιχο εύκολα και απλά με μια κίνηση και μας γλιτώνουν από κόπο, χρόνο και ξεπάγιασμα και τέλος οι τύπου κουβέρτας από ειδικό υλικό που μπαίνει επάνω στο λάστιχο και η υφή της είναι άγρια και γατζώνει κυριολεκτικά στο χιόνι και ειδικά στον ολισθηρό πάγο.
Εκτός των αλυσίδων πρέπει να έχετε μαζί σας και μια σειρά άλλων βοηθημάτων που πιστέψτε με μια φορά θα τα χρειαστήτε αλλά κυριολεκτικά θα σας σώσουν από πολύ δύσκολες καταστάσεις.
Ένα ζευγάρι γάντια εργασιών για την τοποθέτηση των αλυσίδων. (δεν υπάρχει χειρότερο απο γυμνά χέρια να προσπαθούν να βάλουν αλυσίδες με -2 και πυκνή χιονόπτωση).
Σχοινί ή ιμάντας ρυμούλκησης.
Τρίγωνο – Φαρμακείο
Δυνατός φακός και φακός με πορτοκαλί alarm.
Γιλέκο φωσφοριζέ (κίτρινο – πορτοκαλί), βοηθάει αν έχουμε πρόβλημα να μας διακρίνουν από μακρία και να αποφύγουμε τραγικά ατυχήματα με χαμηλή ορατότητα.
Πυροσβεστήρας.
Μια αλλαξιά ρούχα, (κάλτσες-εσώρουχα- μια νιτσεράδα- σκουφιά – γάντια), καλό θα είναι να έχετε σε μια τσάντα ρούχα για μια ώρα ανάγκης και να ειστε σίγουροι πόσο πολύ θα με θυμηθήτε.
Αναπτήρα και ταμπλέτες προσανάματος.
Βαζάκι με μαρμελάδα. ( ο πιο γρήγορος τρόπος ανάκτησης γλυκογόνου σε περίπτωση καθήλωσης σε χιόνια για ώρες με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες).

ΠΡΟΣΟΧΗ
Όσοι φίλοι έχουμε αμάξια τύπου jeep 4X4 να μην νομίζουμε οτι θα υπερνικήσουμε το χιόνι ή τον ισχυρό παγετό μόνο με την τετρακίνηση. Σίγουρα έχουμε μεγαλύτερα περιθώρια κίνησης αναλογικά με ένα απλό αυτοκίνητο, αλλά χρειαζόμαστε οπωσδήποτε αλυσίδες ( τοποθετούνται στους μπροστινούς τροχούς).
Είναι αυτονόητο πώς όταν έχουμε ειδικά χιονολάστιχα δεν τους φοράμε και από πάνω αλυσίδες γιατί το μόνο που θα κάνουμε θα είναι να τα καταστρέψουμε.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ
Το οδήγημα στο χιόνι θέλει πολύ προσοχή και δεν συγχωρεί επιπολαιότητες. Κρατάμε αποστάσεις και οδηγάμε πάντα με μια ταχύτητα μικρότερη στο κιβώτιο. Πατάμε φρένο απαλά και εκμεταλευόμαστε την ροπή του κινητήρα για να φρενάρουμε. Σε παγωμένες κατηφόρες κατεβάζουμε πρώτη ταχύτητα και αφήνουμε σχεδόν όλο το φρένο. Σε πισωκίνητα αμάξια μερικοί οδηγοί σηκώνουν και λίγο το χειρόφρενο.
Η εμπειρία είναι ο καλύτερος σύμμαχος και όσο περισσότερο οδηγάμε στα χιόνια τόσο πιο εύκολα αντιμετωπίζουμε αυτά που θα μας προκύπτουν.

Σας εύχομαι έναν καλό χειμώνα με πολλά χιόνια και διαδρομές γεμάτες ασφάλεια.

Μετά τιμής

Istoploigos

Σπάνιο περιστατικό παγόβουνου που πλησιάζει άθικτο την Αυστραλία


'Ενα γιγάντιο παγόβουνο με έκταση 140 τετραγωνικών χιλιομέτρων -σχεδόν τετραπλάσια σε σχέση με την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας- κινείται αργά αλλά σταθερά από την Ανταρκτική προς την Αυστραλία. Τέτοια περιστατικά συμβαίνουν μια φορά τον αιώνα, εκτιμά ο ερευνητής που το εντόπισε.

Ο τεράστιος όγκος πάγου «Β17Β», μήκους 19 χλμ και πλάτους 8, πιστεύεται ότι αποσπάστηκε από την Κρηπίδα Πάγου Ρος της Ανταρκτικής πριν από μια δεκαετία, και μέχρι σήμερα έχει χάσει σχετικά λίγη από τη μάζα του.

Βρίσκεται τώρα 1.700 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά των δυτικών ακτών της Αυστραλίας.

«Είναι ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν θεαθεί ποτέ σε αυτά τα γεωγραφικά πλάτη» δήλωσε ο παγετωνολόγος Νιλ Γιανγκ της αυστραλιανής υπηρεσίες εξερεύνησης της Ανταρκτικής, ο οποίος εντόπισε το παγόβουνο σε δορυφορικές εικόνες της NASA και της ESA.

«Καθώς το νερό γίνεται όλο και θερμότερο, το παγόβουνο σταδιακά διαλύεται και σχηματίζει εκατοντάδες μικρότερα παγόβουνα στην περιοχή» προσθέτει.

Ο ίδιος δεν θυμάται να έχει ξαναδεί τόσο μεγάλο παγόβουνο να κινείται τόσο βόρεια, και εκτικά ότι τέτοια περιστατικά συμβαίνουν μία φορά ανά 100 χρόνια.

Η εμφάνιση του Β17Β έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την άφιξη δεκάδων μικρών παγόβουνων έξω από τις ακτές της Νέας Ζηλανδίας.

Τα περιστατικά δεν αποκλείεται να σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, δεν υπάρχουν όμως αποδείξεις.

Newsroom ΔΟΛ