Κυριακή 4 Ιουλίου 2010
Από 5 Ιουλίου η επίσημη έναρξη περιφρούρησης του δάσους του Σέιχ Σου
Αρχίζει τη Δευτέρα, 5 Ιουλίου, η επίσημη περιφρούρηση του δάσους του Σέιχ Σου στη Θεσσαλονίκη από τη δημοτική αστυνομία και τις εθελοντικές ομάδες.
Τους εθελοντές, που τοποθετούνται σε σημεία - πυροφυλάκια του δάσους (’Αρτεμις και Καρά Τεπέ) τα Σαββατοκύριακα του Ιουλίου, του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου, τις θερμές ώρες της ημέρας, τους συντονίζει η δημοτική αστυνομία του δήμου Θεσσαλονίκης.
Στο μεταξύ, οι αντιδημαρχίες Δημοτικής Αστυνομίας, Καθαριότητας και Πρασίνου διοργανώνουν, για τρίτη συνεχή χρονιά, στις 6 Ιουλίου εκστρατεία καθαρισμού του Κέδρινου Λόφου, στο πλαίσιο της προστασίας του δάσους από τις πυρκαγιές.
www.ert3.gr
Παραγωγή βενζίνης από τον ήλιο
Η εταιρεία Sundrop Fuels από το Κολοράντο θεωρεί πως μπορεί να συνδυάσει ροκανίδι με ηλιακή ενέργεια και να παράγει βενζίνη και πετρέλαιο.
Η εταιρεία ισχυρίζεται πως έχει τελειοποιήσει μία τεχνολογία ηλιακής ενέργειας, που μπορεί να παράγει 100 εκατομμύρια γαλόνια συνθετικής βενζίνης το χρόνο από κοτσάνια καλαμποκιού και ροκανίδια.
Η Sundrop Fuels Inc., που έχει κατασκευάσει έναν πύργο 18 μέτρων πάνω από μία έκταση 3.000 περίπου ηλιακών καθρεφτών στο Κολοράντο, έχει καταφέρει να αποδείξει πως μπορεί να παράγει συνθετική βενζίνη, χρησιμοποιώντας τη ζέστη του ήλιου.
Τώρα, θέλει να συγκεντρώσει 100-150 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευάσει το πρώτο ηλιακό βιοδιυλιστήριο στον κόσμο, το οποίο θα μπορεί να παράγει γύρω στα 7 με 8 εκατομμύρια γαλόνια βενζίνης το χρόνο.
Ο Πρόεδρος της εταιρείας, Wayne Simmons, δήλωσε: «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τον ήλιο για να παράγουμε ανανεώσιμα καύσιμα. Ουσιαστικά, αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να μετατρέψουμε την ενέργεια του ήλιου σε υγρό καύσιμο, χρησιμοποιώντας συγκεντρωμένη ηλιακή ενέργεια, η οποία θα μετατρέπει βιομάζα σε αέριο και στη συνέχεια θα μετατρέπεται σε βενζίνη ή πετρέλαιο.»
Η νέα τεχνολογία θα προκαλέσει επανάσταση στη βιομηχανία των βιοκαυσίμων, διότι αφαιρεί ένα από τα μακροπρόθεσμα οικονομικά εμπόδια της δημιουργίας καυσίμων από οργανικά απόβλητα.
Η εταιρεία διασπά οργανικά υλικά, όπως το ροκανίδι και το άχυρο, σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες, που επιτυγχάνονται χάρη στην ηλιακή ενέργεια. Η ζέστη διασπά τα υλικά σε μοριακό επίπεδο, προστίθεται η ενέργεια από τη ζέστη του ήλιου στη θερμο-χημική αντίδραση και δημιουργείται συνθετικό αέριο, που μπορεί να μετατραπεί είτε σε βενζίνη είτε σε πετρέλαιο.
Ο ηλιακός αντιδραστήρας της Sundrop, που βρίσκεται στην κορυφή του πύργου, λειτουργεί σε θερμοκρασίες 1.200 με 1.300 βαθμών Κελσίου, χρησιμοποιώντας τη ζέστη που αντανακλάται από τους ηλιακούς καθρέφτες.
Συγκριτικά, οι μονάδες συγκεντρωμένης ηλιακής ενέργειας, που χρησιμοποιούν την αντανακλώμενη ζέστη του ήλιου για την παραγωγή ατμού για ηλεκτρική ενέργεια, λειτουργούν στους 500 βαθμούς Κελσίου.
Τα βιοκαύσιμα είναι ένας τομέας που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο. Τα οχήματα, που καίνε βιοκαύσιμα από φυτά, έχουν ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ελάχιστο ή καθόλου όφελος σε ό,τι αφορά στις εκπομπές διοξειδίου από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, διότι το διοξείδιο προέρχεται από τη βιομάζα που καλλιεργήθηκε την προηγούμενη χρονιά και όχι από ορυκτά καύσιμα που σχηματίστηκαν πριν από εκατομμύρια χρόνια.
Ο αντιδραστήρας της Sundrop έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει όλα τα είδη βιοκαυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των φυτών που καλλιεργούνται αποκλειστικά για το ενεργειακό τους περιεχόμενο. Το υλικό της οργανικής βιομάζας ρίχνεται στο εσωτερικό του αντιδραστήρα και οι υψηλές θερμοκρασίες το εξατμίζουν σε δευτερόλεπτα. Τα μόρια διασπώνται και επανασυνδέονται για να δημιουργήσουν ένα συνθετικό αέριο από υδρογόνο και άνθρακα -που μπορεί να μετατραπεί σε βενζίνη, πετρέλαιο, πλαστικά ή χημικά.
Η αεροποίηση του οργανικού υλικού για τη δημιουργία συνθετικού αερίου έχει γίνει, αλλά οι παραδοσιακοί μετατροπείς καίνε μεγάλη ποσότητα βιομάζας ή ορυκτό καύσιμο, όπως το φυσικό αέριο, για να φτάσουν σε θερμοκρασίες άνω των 1.000 βαθμών Κελσίου. Η διαδικασία της Sundrop χρησιμοποιεί τη δωρεάν ηλιακή ακτινοβολία ως πηγή καυσίμων και χρησιμοποιεί μέρος της θερμικής ενέργειας του ήλιου για τη χημική διαδικασία.
Έτσι, η Sundrop μπορεί να παράγει 100 με 125 γαλόνια καυσίμων ανά τόνο ξηρής βιομάζας, δηλαδή περίπου τη διπλάσια ποσότητα από τις συμβατικές μονάδες αεροποίησης. Επιπλέον, απαιτείται μόλις μισό γαλόνι νερού -μαζί με τα μόρια υδρογόνου- για την παραγωγή ενός γαλονιού καυσίμου, συγκριτικά με τα έξι και πλέον γαλόνια που χρειάζεται η συμβατική τεχνολογία αεροποίησης.
Επίσης, οι υψηλές θερμοκρασίες δεν παράγουν πίσσα ως απόβλητο, όπως συμβαίνει στις παραδοσιακές διαδικασίες.
Το συμπέρασμα, σύμφωνα με τον Simmons, είναι πως η τεχνολογία της Sundrop μπορεί να παράγει καύσιμα ανταγωνιστικά ως προς το κόστος, αφού απαιτούνται λιγότερα από 2 δολάρια ανά γαλόνι. Εντωμεταξύ, οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται μεταξύ των 70 και 80 δολαρίων ανά βαρέλι τους τελευταίους μήνες.
«Πρόκειται για ένα ανανεώσιμο, θερμο-χημικό σφυροκόπημα, καθώς λόγω των θερμοκρασιών στις οποίες λειτουργεί η τεχνολογία, μπορούμε να επεξεργαστούμε όλα τα είδη πρώτης ύλης,» υποστήριξε ο Alan Weimer, καθηγητής χημικής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο και σύμβουλος της Sundrop.
Τα καύσιμα που παράγει η Sundrop είναι όμοια με το ακάθαρτο πετρέλαιο σε μοριακό επίπεδο και μπορεί να μεταφερθεί με τους υπάρχοντες αγωγούς, να αντληθεί με τις υπάρχουσες αντλίες καυσίμων και να καεί στις υπάρχουσες μηχανές των οχημάτων. Έτσι, δεν απαιτούνται καινούργιες υποδομές.
www.pathfinder.gr
Σε ιδιώτες παραχωρούνται τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ
Σε ιδιώτες παραχωρούνται τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου , σε συνεργασία με το πρωθυπουργικό γραφείο, έχει ήδη ετοιμάσει το σχέδιο, το οποίο προβλέπει περικοπή μισθών, προνομίων και υπερωριών, καθώς και πρόγραμμα μετατάξεων και εθελουσίας εξόδου.
Το ίδιο δημοσίευμα τονίζει ότι η ΕΘΕΛ είναι μόνο η αρχή, καθώς τον ίδιο δρόμο θα ακολουθήσουν ΗΛΠΑΠ, ΤΡΑΜ, ΜΕΤΡΟ και προβληματικές ΔΕΚΟ.
Σημειώνεται πως στα σχέδια της κυβέρνησης είναι περικοπές στις ΔΕΚΟ συγκοινωνιών, με μείωση των δαπανών προσωπικού, περικοπή δρομολογίων, κ.ά, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις από το Μνημόνιο που έχει υπογράψει με την τρόικα. Ο υπουργός Οικονομικών δε προανήγγειλε ραγδαίες εξελίξεις στο θέμα των ελλειμματικών ΔΕΚΟ και ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τον ΟΣΕ.
Εν τω μεταξύ, το Έθνος της Κυριακής γράφει ότι ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας , έχει στα χέρια του πόρισμα φωτιά, το οποίο αποκαλύπτει το μεγάλο «φαγοπότι» στον ΟΣΕ. Μεταξύ των πολλών αμαρτωλών συμβάσεων, που οδήγησαν τον Οργανισμό σε κατάρρευση, είναι η μίσθωση ακινήτου 20.000 τ.μ. σε ιδιώτη, έναντι 100 ευρώ, αλλά και μίζες δεκάδων εκατομμυρίων σε μεσάζοντες.
www.ant1.gr
Η Ισπανία αντίπαλος της Γερμανίας με μνήμες από το Euro 2008
Με το μυαλό στον τελικό του Euro 2008 Ισπανία και Γερμανία θα αναμετρηθούν στον δεύτερο ημιτελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2010, που θα διεξαχθεί την Τετάρτη. Οι «φούριας ρόχας» είδαν τον... Χάρο με τα μάτια τους αλλά τελικώς νίκησαν την Παραγουάη με 1-0, δίνοντας ραντεβού με τη Γερμανία που είχε νωρίτερα συντρίψει με 4-0 την Αργεντινή.
Η Ισπανία πήρε την πρόκριση για τα ημιτελικά με τέρμα του Βίγια στο 82ο λεπτό και ενώ είχαν προηγηθεί δύο... εμφράγματα!
www.in.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)