Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010
Ψάχνουν για τροφή στα σκουπίδια
Στους κάδους των σούπερ μάρκετ και στα καφάσια που αφήνουν πίσω οι έμποροι των λαϊκών αγορών βρίσκουν πλέον τα βασικά είδη διατροφής τους χιλιάδες άνθρωποι που δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν τα προς το ζην.
Η ειρωνεία είναι ότι κατά τη διάρκεια του 2010, το οποίο έχει ανακηρυχθεί παγκόσμιο έτος καταπολέμησης της φτώχειας, η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες της ανεπτυγμένης Δύσης όπου ο αριθμός των ανθρώπων που δυσκολεύονται να αποκτήσουν είδη πρώτης ανάγκης ολοένα και μεγαλώνει.
Μέχρι πριν από λίγο καιρό η εικόνα της φτώχειας στην Αθήνα περιοριζόταν στους κλοσάρ και στους άπορους μετανάστες που κοιμόνταν στα παγκάκια και έτρωγαν στα συσσίτια των δήμων.
Σήμερα, ωστόσο, το φαινόμενο έχει επεκταθεί και πίσω από τις κλειστές πόρτες διαμερισμάτων που ανήκουν σε «ανθρώπους της διπλανής πόρτας».
Σημαντικό ποσοστό όσων δεν μπορούν πλέον να τα βγάλουν πέρα είναι πρώην εργαζόμενοι με οικογένειες ή συνταξιούχοι που ζούσαν με αξιοπρέπεια τα γεράματά τους μέχρι να έρθει η οικονομική κρίση και να μειώσει τα χρήματα που έπαιρναν σε σημείο που να μη φτάνουν ούτε για τα απαραίτητα.
Μια βραδινή επίσκεψη σε κάποιο σούπερ μάρκετ αποκαλύπτει πρωτοφανείς, για την Ελλάδα, εικόνες. Με το κλείσιμο, γύρω στις 9 το βράδυ, άνθρωποι εμφανίζονται και αρχίζουν να ψάχνουν τα σκουπίδια για να βρουν οτιδήποτε φαγώσιμο. «Τα τρόφιμα που λήγουν τα παίρνουν φορτηγά, οπότε δεν υπάρχουν πολλά πράγματα για να βρει κάποιος. Αμέσως μόλις κλείσουμε, όμως, έρχεται κόσμος και ψάχνει στους κάδους ολόκληρου του τετραγώνου. Συνήθως βρίσκουν μερικές φέτες σαλάμι ή λίγο κρέας», λένε οι υπάλληλοι μεγάλου σούπερ μάρκετ στην οδό Πατησίων.
Το «Εθνος» δεν χρειάστηκε να περιμένει πολύ για να αποδειχθεί του λόγου το αληθές. Δεν πέρασε ούτε ένα τέταρτο από το κλείσιμο του σούπερ μάρκετ και ένας μεσόκοπος άνδρας, ο κ. Γιώργος, άρχισε να ψάχνει τους κάδους μπροστά από την είσοδο του καταστήματος. «Βρήκα μερικές φέτες μπέικον αλλά δεν έχει κάτι άλλο φαγώσιμο», λέει ανοίγοντας μία σακούλα. «Θα δώσω λίγο στις αδέσποτες γάτες της γειτονιάς και το υπόλοιπο...», συμπληρώνει αφήνοντας στη μέση την πρότασή του. «Πριν από δύο-τρία χρόνια μόνο οι αλλοδαποί έψαχναν σε αυτούς τους κάδους. Τώρα πια έρχονται και Ελληνες, αξιοπρεπείς άνθρωποι από τις γύρω γειτονιές. Τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά».
Πηγή: www.ethnos.gr
Αλλαγές στο δίκτυο της ΕΘΕΛ από την 1η Δεκεμβρίου
Σημαντικές αλλαγές στο δίκτυο της ΕΘΕΛ ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ στο πλαίσιο σχεδίου για τα επίγεια μέσα μεταφοράς την περίοδο 2010-2013.
Το σχέδιο περιλαμβάνει:
Τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών που διανύουν μεγάλες διαδρομές και κινούνται στο βεβαρυμένο κυκλοφοριακά κέντρο της Αθήνας με αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, σύνδεση με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς και ταυτόχρονη περικοπή του τμήματός της διαδρομής τους που διέρχεται από το κέντρο της Αθήνας
Συγχώνευση γραμμών με παράλληλες ή όμοιες διαδρομές
Περιορισμό και συγχώνευση ορισμένων γραμμών με πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση
Ενίσχυση του συνδυασμένου τρόπου μετακίνησης
Βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ άρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και συμβολή στην μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο
Μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών
Το Μετρό, οι ΗΣΑΠ και το Τραμ να είναι η ραχοκοκαλιά της σύνδεσης με το κέντρο της πόλης.
Οι πρώτες παρεμβάσεις στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών θα γίνουν την 1η Δεκεμβρίου 2010 και είναι οι εξής :
208
Κάτω Ηλιούπολη – Ακαδημία
Συγχωνεύεται με την γραμμή Α4 Ακαδημία – Αργυρούπολη - Τερψιθέα Α4 Ακαδ.- Αργυρουπολη - Τερψιθεα Ενισχύονται τα δρομολόγια
103
Καλαμάκι – Ακαδημία
Υποκαθίσταται από την γραμμή 141 Καλαμακι - Στ. Δαφνη 141 Καλαμακι - Στ. Δαφνη. Ενισχύονται τα δρομολόγια
113
Άλιμος - Στ. Αγ. Δημήτριος
Αναστολή λειτουργίας λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης
Χ42
Άνω Λιόσια - Στ. Δουκ. Πλακεντίας
Αναστολή λειτουργίας λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης
Β13
Ομόνοια - Ανθούπολη – Χρυσούπολη
Μετατρέπεται σε τοπική στον σταθμό Μετρό Αγ. Αντωνιος με νέα ονομασία: 748 Χρυσούπολη- Ανθούπολη- Στ. Αγ. Αντώνιος
Α12
Μάρνη - Άνω Λιόσια – Φυλή
Μετατρέπεται σε Τοπική Γραμμή 723 Φυλή-Άνω Λιόσια
Β12
Μαρνη - Ανω Λιοσια
Ενισχύονται τα δρομολόγια
Β4
Ακαδ. - Αργυρούπολη – Σούρμενα
Μετατρέπεται σε τοπική στον σταθμό Μετρό Αγ.Δημήτριος με νέα ονομασία: [248 Σούρμενα- Αργυρούπολη- Στ. Αγ. Δημήτριος]
Α9
Χαλκοκονδύλη - Φιλαδέλφεια – Μεταμόρφωση
Υποκαθίσταται από την Γραμμή Β9 και απο τη νέα τοπική γραμμή [542 Στ. Προαστιακού Ηράκλειο-Τελωνείο Αθηνών-Μεταμόρφωση]
Β9
Χαλκοκονδύλη - Μεταμόρφωση - Ν. Κηφισιά
Ενισχύονται τα δρομολόγια
213
Στ. Δάφνη - Υμηττός – Νεκροταφείο
Αναστολή λειτουργίας λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης
Α17
Ομόνοια – Κορυδαλλός
Υποκαθίσταται από την γραμμή 806 Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω
806
Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω
Ενισχύονται τα δρομολόγια
Β17
Ομόνοια - Άνω Κορυδαλλός
Υποκαθίσταται από την γραμμή 807
Άνω Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω
807
Άνω Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω
Ενισχύονται τα δρομολόγια
851
Πλ. Κουμουνδούρου – Νεάπολη
Υποκαθίσταται από την γραμμή 852 Νεάπολη - Στ. Αιγάλεω
852
Νεαπολη - Στ. Αιγαλεω
Ενισχύονται τα δρομολόγια
839
Ομονοια - Ανω Αγ. Βαρβαρα
Υποκαθίσταται από την γραμμή 837 Άνω Αγ. Βαρβαρα - Στ. Αιγάλεω
837
Ανω Αγ. Βαρβαρα - Στ. Αιγαλεω
Ενισχύονται τα δρομολόγια
Για περισσότερες πληροφορίες το επιβατικό κοινό μπορεί να επικοινωνεί με το τηλεφωνικό Κέντρο 185
του ΟΑΣΑ.
Newsroom ΔΟΛ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)