" ********* Kακοκαιρία αναμένουμε το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στις περισσσότερες περιοχές τις χώρας. Θα θυμίζει περισσότερο Νοέμβριο μήνα με χειμωνιάτικο σκηνικό.****Δύο νέοι σταθμοί του προαστιακού σιδηρόδρομου, στις περιοχές Λυκότρυπα (Κάτω Αχαρνές) και Πύργος Βασιλίσσης, τέθηκαν από σήμερα, Πέμπτη, σε λειτουργία.****Iσορροπία τρόμου στην Ουκρανία, αναπτύσουν στρατιωτικές δυνάμεις οι Ρώσσοι στα πρότυπα δράσης ανάλογα με αυτά στην Γεωργία**** Σέντρα στα γήπεδα της Super League με φόντο το ντέρμπυ των αιωνίων.

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009

Ηλεκτρική ενέργεια από δέντρα

Οι επιστήμονες γνώριζαν εδώ και καιρό πως τα φυτά είναι αγωγοί ηλεκτρικού ρεύματος. Για την ακρίβεια, ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) βρήκαν πως τα φυτά μπορούν να συγκεντρώσουν πάνω από 200 millivolts ηλεκτρικής ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί πως ένα millivolt είναι το ένα χιλιοστό του volt.
Αν και τα γνωστά πειράματα με τη μπαταρία-πατάτα και τη μπαταρία-λεμόνι έδειξαν πως μπορεί να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα, προκαλώντας μία αντίδραση μεταξύ του φυτού και δύο διαφορετικών μετάλλων, για να μπορέσουμε να πάρουμε ηλεκτρική ενέργεια από τα δέντρα απαιτείται ένας διαφορετικός μηχανισμός.
«Επί τούτου δεν θέλαμε να μπερδέψουμε το γεγονός αυτό με αυτό της πατάτας, και έτσι χρησιμοποιήσαμε το ίδιο μέταλλο και για τα δύο ηλεκτρόδια,» δήλωσε ο Μπάμπακ Πάρβιτζ, καθηγητής ηλεκτρολόγος-μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.
Οι ερευνητές, αφού πέρασαν όλο το καλοκαίρι τους μελετώντας τα δέντρα, ανακάλυψαν πως ο πλατύφυλλος σφένδαμνος παράγει σταθερό βολτάζ μερικών εκατοντάδων millivolts. Εντούτοις, ένα κύκλωμα για να λειτουργήσει χρειάζεται πολύ μεγαλύτερο βολτάζ.
Προκειμένου να πάρουν ηλεκτρισμό από τα δέντρα και να τον μετατρέψουν σε χρήσιμη ενέργεια, οι ερευνητές κατασκεύασαν έναν μετατροπέα ανύψωσης, που έχει τη δυνατότητα να τραβάει γύρω στα 20 millivolt παραγόμενης τάσης και να την αποθηκεύει ώστε να παράγεται ακόμα μεγαλύτερη τάση. Συνδέοντάς την στο δέντρο με τη χρήση ηλεκτροδίων, η συσκευή μπορούσε να παράγει βολτάζ 1,1 volts, αρκετό για να λειτουργήσουν αισθητήρες χαμηλής τάσης.
Η μελέτη θα δημοσιευτεί στο επόμενο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού «Transactions on Nanotechnology» του Ινστιτούτου Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών.
Παρόλο που ο Πάρβιτζ παραδέχεται πως η ενέργεια από τα δέντρα δεν είναι το ίδιο πρακτική με την ηλιακή ενέργεια, πιστεύει πως το σύστημα θα μπορούσε να αποτελέσει μία χαμηλού κόστους εναλλακτική επιλογή για τη λειτουργία αισθητήρων, που θα τοποθετηθούν στα δέντρα και θα μπορούν να εντοπίζουν τις περιβαλλοντικές συνθήκες, τις φωτιές στα δάση, ακόμα και να καταγράφουν την υγεία των δέντρων.
«Οι κλασσικές ηλεκτρονικές συσκευές δεν πρόκειται να λειτουργήσουν με το βολτάζ και το ρεύμα που παράγουν τα δέντρα,» υποστηρίζει ο Πάρβιτζ. «Δεδομένου ότι προκύπτουν συνέχεια τεχνολογίες νέας γενιάς, νομίζω ότι είναι επιτακτική ανάγκη να κοιτάξουμε λίγο προς τα πίσω και να δούμε τι είναι εφικτό και τι όχι σε ότι αφορά στις πηγές ενέργειας.»


Ρεκόρ πωλήσεων για το «Χαμένο Σύμβολο» του Μπράουν




Το νέο μυθιστόρημα του Νταν Μπράουν, το «Χαμένο Σύμβολο», έσπασε τα ρεκόρ πωλήσεων σε μια ημέρα, όπως ανακοίνωσε ο εκδοτικός οίκος του δημοφιλή συγγραφέα.
Οι αναγνώστες κυριολεκτικά εξαφάνισαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο αντίτυπα στις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Βρετανία, σύμφωνα με τον εκδοτικό οίκο.
Ο Σόνι Μέχτα, επικεφαλής του εκδοτικού οίκου, τόνισε μάλιστα πως «σημειώνονται ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων του βιβλίου στη Βόρεια Αμερική». Ήδη, το Amazon.com Inc περιέλαβε το βιβλίο στα best-seller από την πρώτη ημέρα της έκδοσης του.
Το «Χαμένο Σύμβολο», το πολυαναμενόμενο βιβλίο του Νταν Μπράουν εκδίδεται έξι χρόνια μετά τον «Κώδικα Ντα Βίντσι». Βασικός ήρωας του νέου βιβλίου του Μπράουν είναι και πάλι ο καθηγητής του Χάρβαρντ Ρόμπερτ Λάνγκτον, ο οποίος αυτή τη φορά ερευνά τον μυστικό κόσμο των Μασόνων με φόντο την Ουάσινγκτον.
Σημειώνεται ότι ο «Κώδικας Ντα Βίντσι», που έγινε και ταινία, με τον Tom Hanks στον ρόλο του καθηγητή Λάνγκτον, πούλησε 80 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλον τον κόσμο.

Εξόρμηση των κυνηγών στα πυρόπληκτα του Μαραθώνα







Πάνω από πέντε τόνους τροφή για πουλιά και θηλαστικά σκόρπισαν κυνηγοί και θηροφύλακες στις περιοχές του Μαραθώνα που επλήγησαν από τις πρόσφατες δασικές πυρκαγιές.
Η προσπάθεια, η οποία γίνεται με τη συνεργασία και κατοίκων, θα συνεχιστεί και για το επόμενο δίμηνο, έτσι ώστε να καταφέρουν να επιβιώσουν τα διάφορα είδη ζώων που έχασαν ζωτικό μέρος των βιοτόπων τους.
Σε ανακοίνωσή τους, εξάλλου, η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδας και η Δ'Α Κυνηγετική Ομοσπονδία Στερεάς Ελλάδας καλούν «τους Κυνηγετικούς Συλλόγους της Αττικής, τους θηροφύλακές των Κυνηγετικών Οργανώσεων και κάθε κυνηγό ξεχωριστά να συνεχίσουν την προσπάθεια τους για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών στο λεκανοπέδιο της Αττικής».
Στην ίδια ανακοίνωση τόσο η ΚΣΕ όσο και η Δ'Α ΚΟΣΕ «καλούν τους κυνηγούς από τώρα, χωρίς να περιμένουν τις σχετικές απαγορεύσεις, να μην ασκήσουν κυνηγετική δραστηριότητα στις καμένες εκτάσεις της Βορειοανατολικής Αττικής. Παράλληλα εφιστούν την προσοχή στα μέλη τους να καταγγέλλουν άμεσα κάθε πράξη λαθροθηρίας στη θηροφυλακή ώστε να αποτραπούν οι ασυνείδητοι που θα ήθελαν να εκμεταλλευθούν την αδυναμία ειδών της θηραματοπανίδας σε τροφή, νερό και κάλυψη».

Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο:"Kαλύτερο κλίμα για τις πόλεις μας"







Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο είναι η σημερινή 22 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής εβδομάδας μετακίνησης 2009. Τίτλος της εβδομάδας μετακίνησης για το 2009 είναι "Καλύτερο κλίμα για τις πόλεις μας", εντάσσεται μάλιστα στην εκστρατεία για τις πράσινες μεταφορές η οποία τονίζει τον σημαντικό ρόλο που έχουν οι πόλεις στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Στο πλαίσιο της εβδομάδας μετακίνησης διοργανώνονται εκδηλώσεις για την προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, ώστε να περιοριστεί η χρήση των ΙΧ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στις δράσεις αυτές τις οποίες και στηρίζει.Πολλές πόλεις και κωμοπόλεις αξιοποιούν την ευκαιρία αυτή, για να παρουσιάσουν νέες ή βελτιωμένες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών, πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση παρέχει χρηματοδοτική στήριξη και βραβεύει το καλύτερο πρόγραμμα. Στην Ελλάδα διοργανώνονται εκδηλώσεις μεταξύ άλλων στη Λαμία και στη Θεσσαλονίκη. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο επιλέγεται ένα θέμα που τονίζει μια ιδιαίτερη πτυχή της κινητικότητας και φέτος το θέμα είναι ο αντίκτυπος των αστικών μεταφορών στην κλιματική αλλαγή.
Τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά ευθύνονται κυρίως για το θόρυβο, τη ρύπανση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση που δυσκολεύουν τη ζωή στην πόλη ενώ ευθύνονται και για την παραγωγή διοξειδίου του άνθρακος, του αερίου δηλαδή στο οποίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η κλιματική αλλαγή.

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Ενα τεραστιο ΓΙΑΤΙ?


Ξυπνησα πρωι σαββατο και με πληρφορουν οτι καιγετε το Γαλατσι, ριχνω μια ματια και βλεπω ενα τεραστιο συννεφο καπνου να καλυπτει την ΒΑ Αττικη και να περναει πανω απο τον Υμηττο και να χανετε στην θαλασσα.
Καταλαβα οτι η φωτια του Γαλατσιου θα ειχε σβησει γιατι εβλεπα ελαχιστο καπνο και οτι κατι αλλο συμβαινει πιο σοβαρο. Στην τηλεοραση μαθαινω τα ασχημα νεα, καιγετε ο Βαρναβας και το Γραμματικο.
Το μυαλο μου παει στιν Γιαννη τον Lion, 5 λεπτα αργοτερα τον ακουω στο κινητο οτι ειναι καλα αλλα η φωτια ειναι κοντα στο σπιτι του.
Ακολουθει ενας μαραθωνιος με τα παιδια απο το http://www.meteoclub.gr/, ανοιχτη τηλεοραση, και ζωντανη ανταποκριση απο τον καθε συμμετεχοντα στο τσατ του site.
Εχουμε φιλους η γνωστους στις περιοχες που καιγονται και η αγωνια κορυφωνεται.
Σιγα σιγα επικοινωνουμε με εναν εναν και μας καθησυχαζουν.
Αυτα που βλεπουμε ζωντανα στην τηλοραση μας γεμιζουν οργη και αγανακτιση. Να μην ξερεις τι να υποθεσεις. Για αλλη μια φορα 2 χρονια μετα την καταστροφη στην πελλοπονησο, ειμαστε στι ιδιο εργο θεατες.
Βαρναβας, Γραμματικο, Μαραθωνας, Σεσσι, Σταματα, Ροδοπολη, Ανθουσα, Διονυσσος, Αγ. Στεφανος,Πικερμι, Παλληνη και και και και ενας ατελειωτος καταλογος περιοχων του λεκανοπεδιου να λαμπαδιαζουν η μια μετα την αλλη.
Ο αερας να μην σταματαει και ολοι να ξερουμε οτι αυτο ειναι καθοριστικος παραγοντας στην αναχαιτιση ης φωτιας.
Να παρακολουθουμε την υπερανθρωπη προσπαθεια των κατοικων και των πυροσβεστων και να μην μπορουμε να αρθρωσουμε λεξη μπροστα σε αυτον τον αγωνα που εδιναν να σωσουν και να σωθουν.
Ολοι ηταν παροντες, Δημαρχοι, Κοινοταρχες, κατοικοι, πυροσβεστες, εθελοντες.....κανεις ομως υπευθυνος απο την κρατικη μηχανη δεν παρουσιαστηκε, δεν εκανε κατι, δεν ειχαν παρει καν χαμπαρι τι γινοταν 30 χιλιομετρα πιο βορεια απο το αδειο τους κεφαλι.
Ειχαν σπουδαιοτερα πραγματα να ασχοληθουν, τις λιστες για τα ψηφοδελτια μαλλον, το πως θα εξασφαλισουν την θεσουλα τους διπλα στο κατσαρολι με το φαι και το μονο που τους ενοιαζε ηταν μην τους πεσει το κουταλι.
14 ωρες μετα και αφου η φωτια κοντευε να φτασει στην νεα πεντελη κυρηξαν τον νομο σε εκτακτη αναγκη.
Και ακουγες απο την μια μερια τους κατοικους να χανουν την περιουσια τους μεσα στις φλογες και απο την αλλη τους χαρτογιακαδες της εξουσιας να μιλουν για ενα μικρο προβληματακι φωτιας στην ΒΑ Αττικη.
Μικρο προβληματακι 120000 καμμενα στρεματα στην Αττικη.
Που ηταν ο Μαρκογιαννακης οταν εβγαινε και ελεγε τον ιουνιο οτι ακομα βρεχει και ειναι παραλογο να νοικιασουμε αεροπλανα για 2 μηνες καλοκαιριου που απομενουν.???
Ανθρωποι ασχετοι σε υπευθυνες θεσεις, καλα δεν ξερουν οτι η ασχετοσυνη κυριολεκτικα σκοτωνει?
2 χρονια μετα τις φωτιες στην πελλοπονησο και ακομα τιποτα δεν εχει γινει, οτι αναδασωσει η φυση απο μονη της.
5 χρονια μετα τους ολυμπιακους και το Ελληνικο αντι να γινει μητροπολιτικο παρκο, ρημαζει στην εγκαταλειψη και την βρωμια και αν περασεις θα δεις τσιγγανους να εχουν απλωμενες μπουγαδες στα συρματοπλεγματα της περιφραξης. Κατα τα αλλα τους πειραξε ο βοτανικος που θα γινει γηπεδο και ενα εμπορικο κεντρο με παρκο χιλιαδων στρεματων, αντι της σημερινης τοξικης και ασυδοτης χαβουζας.
Ειμστε αξιοι της τυχης μας, ελληνες ανθελληνες μεσα στην ιδια μας την χωρα, με νοοτροπια ραγια ακομα και εχουν περασει τοσα χρονια απο την επανασταση. Βλεπουμε ακομα το κρατος σαν ξενο, που το οριζουν αλλοι κα εμεις κανουμε πλιατσικο οπως μπορουμε και τρωμε οτι μπορουμε με καθε μεσο, λες και δεν μας ανηκει πια, δεν ειναι δικο μας και των παιδιων μας.
Πρεπει να στρωσουμε κατω τους κωλους μας ολοι και να δουμε τι θα γινει απο εδω και περα, πρεπει να δωθει ενα τελος στην ατιμωρισια που βασιλευει σε αυτον τον τοπο γιατι η ατιμωρισια ειναι η αρχη της καθε παρανομιας με οποια μορφη και αν αυτη εκφραζεται.
Μετα τιμης
Istoploigos

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2009

Επαναδρομολογείται από 1η Αυγούστου το τρένο στη γραμμή Κόρινθος-Τρίπολη



Ξεκινά το πρωί του Σαββάτου 1η Αυγούστου τα δρομολόγιά του το τρένο του ΟΣΕ στη γραμμή Τρίπολη-Αργος-Κόρινθος.Τα δρομολόγια είχαν διακοπεί από τις αρχές του 2004, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί και να αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική γραμμή.Καθημερινά, τέσσερα θα είναι τα δρομολόγια από και προς την Κόρινθο, όπου στη συνέχεια οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται με τον προαστιακό και συγκεκριμένα:-Από Τρίπολη προς Κόρινθο τις ώρες: 05:30, 07:24, 11:11 και 15:11-Από Κόρινθο προς Τρίπολη τις ώρες: 10:23, 14:23, 18:23 και 22:23Στη γραμμή Αργος - Ναύπλιο θα υπάρχουν τοπικά δρομολόγια.

Πηγή: www.in.gr