" ********* Kακοκαιρία αναμένουμε το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στις περισσσότερες περιοχές τις χώρας. Θα θυμίζει περισσότερο Νοέμβριο μήνα με χειμωνιάτικο σκηνικό.****Δύο νέοι σταθμοί του προαστιακού σιδηρόδρομου, στις περιοχές Λυκότρυπα (Κάτω Αχαρνές) και Πύργος Βασιλίσσης, τέθηκαν από σήμερα, Πέμπτη, σε λειτουργία.****Iσορροπία τρόμου στην Ουκρανία, αναπτύσουν στρατιωτικές δυνάμεις οι Ρώσσοι στα πρότυπα δράσης ανάλογα με αυτά στην Γεωργία**** Σέντρα στα γήπεδα της Super League με φόντο το ντέρμπυ των αιωνίων.

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

Προβληματισμός και φημολογίες για τη λειτουργία των σχολείων λόγω γρίπης


Αυξάνονται κατά δεκάδες, καθημερινά, τα σχολικά τμήματα που κλείνουν προσωρινά, για προληπτικούς λόγους, λόγω της νέας γρίπης. Το υπουργείο Υγείας δεν αποκλείει να προταθεί κλείσιμο όλων των σχολείων για ένα χρονικό διάστημα, προχώρησε όμως σε διάψευση φημών ότι κάτι τέτοιο πρόκειται να γίνει προ των εορτών των Χριστουγέννων.

Η υπουργός Υγείας Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, μετά τον εμβολιασμό της, τη Δευτέρα, κατά της νέας γρίπης, ερωτήθηκε εάν εξετάζεται το «συνολικό κλείσιμο των σχολείων λίγο πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων» και ουσιαστικά άφησε το ενδεχόμενο ανοικτό.

«Αυτή τη στιγμή σύμφωνα με τις εισηγήσεις που, δεχόμαστε από το Εθνικό Επιστημονικό και Επιχειρησιακό Συμβούλιο για την αντιμετώπιση της Πανδημίας, συνεχίζουμε τον ίδιο κανόνα. Γιατί, ο κανόνας αυτός εφαρμόζεται χωρίς να γίνεται κατάχρηση, και φυσικά επαναξιολογούμε κάθε φορά ανάλογα με τις εξελίξεις» απάντησε.

«Για την ώρα παραμένουμε στον κανόνα ο οποίος εφαρμόζεται. Εφόσον το Επιστημονικό Συμβούλιο έρθει με κάποια νέα πρόταση φυσικά και θα την εκτιμήσουμε» πρόσθεσε η υπουργός.

Το απόγευμα, η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου προχώρησε σε κατηγορηματική διάψευση των φημών που υπήρξαν περί κλεισίματος των σχολείων νωρίτερα για τις γιορτές των Χριστουγέννων, λόγω της νέας γρίπης. Η ίδια τόνισε ότι «τα ποσοστά εμφάνισης της νέας γρίπης δεν δικαιολογούν πανικό» και υπογράμμισε ότι η κατάσταση ελέγχεται.

Οικολογική οδήγηση


Το 2004 κυκλοφόρησαν στη χώρα μας περίπου 290.000 νέα αυτοκίνητα ή αν προτιμάτε περίπου 794 νέα αυτοκίνητα την ημέρα. Από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει περίπου 1.500.000 νέα αυτοκίνητα!

“Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πλέον ανεξέλεγκτη. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο, τετραμελείς οικογένειες να έχουν 2 ή και 3 αυτοκίνητα. Αν τοποθετούσαμε τα αυτοκίνητά μας το ένα πίσω από το άλλο ξεκινώντας από την Αθήνα, τότε η ουρά αυτή θα έφτανε στο Τόκυο και από εκεί πάλι πίσω μέχρι την Αθήνα, καλύπτοντας μία απόσταση περίπου 20.000 χλμ!”, τόνισε ο Δημήτρης Ιμπραήμ, υπεύθυνος της εκστρατείας για τις κλιματικές αλλαγές και την ενέργεια.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δούλεψαν σκληρά για να το καταφέρουν αυτό. Μόνο για το 2004 δαπάνησαν κάτι περισσότερο από 140.000.000 ευρώ σε διαφημίσεις μόνο και μόνο για να μας πείσουν ότι χρειαζόμαστε καινούργιο αυτοκίνητο.
Σαν αποτέλεσμα, το 80% περίπου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα και τα άλλα αστικά κέντρα κατά τη διάρκεια της θερμής περιόδου του έτους οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Δεν είναι υπερβολή να χαρακτηρίσει λοιπόν κανείς το αυτοκίνητο ως δυνάστη της καθημερινής μας ζωής.
Η Ελλάδα κατέχει ένα αρνητικό ρεκόρ σε ό,τι αφορά στα επίπεδα των φονικών1 μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην ατμόσφαιρα, μεγάλο ποσοστό των οποίων οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Τα ‘πρωτεία’ κρατά η Θεσσαλονίκη (2 στις 3 μέρες, η μέση συγκέντρωση των ΡΜ10 είναι πάνω από το όριο των 50 μg/m3), δεύτερη η Αθήνα (1 στις 2 μέρες, η μέση συγκέντρωση των ΡΜ10 είναι πάνω από τα 50 μg/m3) και ακολουθούν η Λάρισα και η Πάτρα στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Σχετικές μελέτες του τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών έδειξαν ότι αν τα μέσα επίπεδα των μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην Αθήνα ήταν κάτω από 20 μg/m3 (αντί των 52,12 μg/m3 που είναι τώρα), θα είχαμε 5.066 λιγότερους θανάτους κάθε χρόνο. Επιπλέον, μια τέτοια μείωση θα αύξανε το προσδόκιμο ζωής σχεδόν κατά ένα χρόνο για κάθε κάτοικο της Αθήνας.
Απλά βήματα για την οικονομικότερη χρήση του αυτοκινήτου και την ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στις πόλεις.

1.Επιλέξτε τα μέσα συλλογικής μεταφοράς όπου είναι δυνατό. Οι υπηρεσίες τους έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν και παρέχουν τις περισσότερες φορές μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια.
2.Περπατήστε στις μικρές αποστάσεις ή χρησιμοποιείστε ποδήλατο. Σας βοηθά να κρατηθείτε σε φόρμα και, επιπλέον, προστατεύετε το περιβάλλον.
3.Προτιμήστε ένα αυτοκίνητο χαμηλής κατανάλωσης (και άρα χαμηλών εκπομπών ρύπων) από ένα αντίστοιχο ενεργοβόρο μοντέλο. Μην ξεχνάτε ότι τα καύσιμα αποτελούν περίπου το 20% του συνολικού κόστους ενός αυτοκινήτου.
4.Από τη νέα χρονιά, θα είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά βιοκαύσιμα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο αυτοκίνητό σας. Προτιμήστε τα, αφού βοηθούν στην καταπολέμηση του νέφους.
5.Προσαρμόστε τον τρόπο οδήγησής σας για να κάνετε εξοικονόμηση καυσίμων και να μειώσετε τη ρύπανση. Οδηγώντας ‘οικολογικά’ πετυχαίνετε:
•10-15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων.
•10-25% λιγότερα ατυχήματα και βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
•Σημαντική μείωση της ηχορύπανσης.
•Μείωση κόστους για καύσιμα, συντήρηση οχήματος και ασφάλιση.
•Αύξηση της άνεσης μεταφοράς για τον οδηγό και τους επιβάτες.
•Ίσος χρόνος ταξιδιού σε σύγκριση µε το συνήθη τρόπο οδήγησης.

Πώς γίνεται αυτό;


•Οδηγείτε µε υψηλή σχέση μετάδοσης (μεγάλη ‘ταχύτητα’) στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.
•Προβλέψτε την απαιτούμενη επιτάχυνση ή επιβράδυνση ανάλογα µε τις συνθήκες κυκλοφορίας.
•Επιταχύνετε γρήγορα το αυτοκίνητό σας.
•Κάντε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων προς τις υψηλές σχέσεις (ταχύτητες) και καθυστερήστε τις αλλαγές προς τις μικρές σχέσεις μετάδοσης (με άλλα λόγια οδηγείτε όσο είναι δυνατό με τετάρτη ή πέμπτη).
•Αποφύγετε κάθε άσκοπη επιβράδυνση, φρενάρισμα ή αλλαγή ταχύτητας.

6.Ελέγχετε τακτικά τα λάστιχα του αυτοκινήτου σας. Μια μικρή απόκλιση από το κανονικό φούσκωμα, μπορεί να σας κοστίσει πολλά. Αν τα λάστιχά σας δεν είναι φουσκωμένα στη σωστή πίεση που προβλέπει ο κατασκευαστής, τότε καταναλώνετε 1,2-3,7% περισσότερο καύσιμο (ανάλογα με την ταχύτητα). Το σωστό φούσκωμα θα σας εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 25 λίτρα καυσίμου το χρόνο!

Greenpeace Hellas

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Σελήνη και Γη - Σχέση αλληλοεξάρτησης και αμφισβήτισης


ΣΕΛΗΝΗ: Η ΕΥΑ, ‘ Η Η ΑΔΕΛΦΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ?

Μερικοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η Σελήνη δεν παίζει κανένα ρόλο στη Βιολογία του Σύμπαντος, ούτε επηρεάζει τη ζωή στη Γη. Κι ακόμη ότι δεν έχει καμιά σχέση με τη διαμόρφωση του κλίματος και του καιρού, στα διάφορα σημεία της υδρογείου.
Τη θεωρούν απλό καθρέφτη που αντανακλά το ηλιακό φως, μούσα των ποιητών και προστάτη των ερωτευμένων.
Υπάρχουν, όμως, εργασίες, έρευνες και διαπιστώσεις πολλών διαπρεπών επιστημόνων, που εκμηδενίζουν τις απόψεις αυτές, αφού έχουν να παρουσιάσουν στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι η Σελήνη, που είναι το πιο κοντινό ουράνιο σώμα στη Γη, παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ζωής πάνω στον Πλανήτη μας.
Όπως είναι γνωστό η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη σε 29 μέρες 12 ώρες και 44 λεπτά. Στο διάστημα αυτό γίνονται και οι 4 φάσεις της.
Ο χρόνος αυτός είναι μια αναλογία του κύκλου του Κρόνου γύρω από τον Ηλιο, 29 έτη 5 μήνες 17 ημέρες, γεγονός που κάτι σημαντικό σημαίνει.
Στο ίδιο διάστημα η Σελήνη κάνει κι' αυτή μια περιστροφή γύρω από τον άξονά της, από δυσμάς προς ανατολάς, σε χρόνο 27 ημέρες 7 ώρες και 43 λεπτά.
Το γεγονός, όμως, ότι κάθε μέρα σε κάθε τόπο, ανατέλλει όλο και πιο αργά, μας αποκλείει τη δυνατότητα να δούμε το αθέατό της ημισφαίριο – είναι έτσι ρυθμισμένη.
Μόνο μια ειδική κίνηση της Σελήνης, η λίκνιση, επιτρέπει κατά καιρούς να δούμε και πέρα από το συνηθισμένο ημισφαίριο, προς το αθέατο, σε ποσοστό 18%. Αυτό όμως μόνο οι αστρονόμοι μπορούν να το προσέξουν.
Αν τώρα έρθουμε «στα γρανάζια του πλανητικού συστήματος», στο καλορυθμισμένο ρολόι , η Σελήνη μοιάζει να είναι ο παλινδρομών τροχός με την τρίχα στο γνωστό μας παλιό ρολόι.

ΣΕΛΗΝΗ Η ΑΔΕΛΦΗ ΤΗΣ ΓΗΣ?

Η ανάλυση των πετρωμάτων της Σελήνης, που έγινε τόσο από τους Σοβιετικούς όσο και από τους Αμερικανούς επιστήμονες, αμφισβητεί ότι η χλωμή θεά, αποσπάσθηκε από τη Γη, από την πλευρά του Ειρηνικού Ωκεανού. Ότι είναι Εύα από την πλευρά του Αδάμ. Ότι είναι κόρη της Γης, αλλά δείχνει ότι είναι αδελφή της, που δημιουργήθηκε ίσως νωρίτερα από τη Γη, πριν από 5 δισεκατομμύρια χρόνια. Και «είδε» τη Γη να εξελίσσεται στη σημερινή της μορφή.
Αυτή η άποψη προέρχεται από τη διαπίστωση ότι τα πετρώματα της Γης και της Σελήνης, δεν μοιάζουν καθόλου. Ωστόσο στη Σελήνη βρέθηκαν ασβεστόλιθοι που συνδέονται στενά με την οργανική ύλη.
Η «θεά Εκάτη των Αρχαίων» δεν είναι τελείως νεκρό σώμα. Διάφορες διεργασίες γίνονται στο δορυφόρο μας. Όπως εκρήξεις ηφαιστείων με εκτοξεύσεις αερίων και υδρατμών. Οι σεισμοί είναι πυκνοί, αλλά μικρής έντασης, μέχρι 1 ρίχτερ. Γεγονός πού σημαίνει ότι είναι ανάλογοι του μεγέθους της Σελήνης. Διαρκούν όμως δραματικά περισσότερο. Διαρκούν πολλές ώρες. Η Σελήνη μοιάζει
με μια καμπάνα που συνεχίζει να πάλλεται μετά το πρώτο χτύπημα.
Ακόμη σημειώνονται τα παροδικά σεληνιακά φαινόμενα, διάφορες εκλάμψεις και αλλαγές χρωμάτων μέσα σε κρατήρες που δεν έχουν ακόμα ερμηνευθεί.
Στην περίοδο της Νέας Σελήνης ή σεληνιακή σφαίρα δε στέλνει ούτε φως ούτε θερμότητα. Κατά την Πανσέληνο τα φαινόμενα αυτά αναπτύσσονται στο ανώτατο όριο.
Η Σελήνη αντανακλά το 15% του ηλιακού φωτός που δέχεται στη Γη, κατά την Πανσέληνο. Το φως που εκπέμπει είναι 500.000 φορές λιγότερο από αυτό του Ηλιου. Η θερμότητα που εκπέμπει είναι 188.000 φορές μικρότερη. Μη νομίσουμε όμως ότι ή Σελήνη μόνο μας στέλνει:
Παίρνει από μας φως, και μαγνητισμό που εκπέμπει η Γη.
Ο μαγνητισμός είναι εκείνος που παίζει σημαντικό ρόλο στη σχέση Γης - Σελήνης.
Η Σελήνη δημιουργεί γύρω της ασθενές μαγνητικό πεδίο, αλλά ανιχνεύσιμο. Αυτό είναι μία πρόσφατη σημαντική ανακάλυψη. Διότι μαγνητικό πεδίο , σημαίνει ρευστός πυρήνας στο κέντρο της σεληνιακής σφαίρας. Το μαγνητικό πεδίο του δορυφόρου μας είναι πολύ περίπλοκο. Επειδή δε, είναι κοντά μας, επηρεάζει τη Γη σημαντικά.
Φαίνεται να υπάρχουν τρία είδη:
Το εξωτερικό, που μελετήθηκε από τη Σεληνιακή τροχιά, τα μόνιμα μαγνητικά πεδία που υπάρχουν σε συγκεκριμένες περιοχές, και τα πεδία που παράγονται με αλληλεπιδράσεις, με τον ηλιακό άνεμο. ( Ο τελευταίας είναι μια ροή σωματιδίων ιονισμένων, που προέρχονται από τον Ηλιο). Η μέση ένταση του πεδίου είναι μονάχα το ένα δεκάκις χιλιοστό της γήινης, αλλά σ' ορισμένα σημεία, αυτό φαίνεται να αυξάνεται από δέκα μέχρι εκατό φορές, ένα γεγονός που καλύπτεται ακόμα από αρκετό μυστήριο, μια που η αιτία μιας τέτοιας μαγνητικής διατάραξης δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα.
Η μαγνητόσφαιρα της Σελήνης επηρεάζεται από τον ηλιακό άνεμο και από το μαγνητικό πεδίο της Γης.
Έχει επιστημονικά αποδειχτεί, ότι η Σεληνιακή έλξη, η βαρύτητα της Σελήνης έστω κι' αν είναι το 1/6 της γήινης, δημιουργεί τις θαλάσσιες παλίρροιες στον πλανήτη μας, με πιο αντιπροσωπευτική εκείνη του πορθμού του Ευρίπου στη Χαλκίδα.
Υπάρχουν και παλίρροιες ατμοσφαιρικές, αλλά δεν έχουν μελετηθεί καλά ακόμη. Οι παλίρροιες των υδάτων αποτελούν φαινόμενα πράγματι θεαματικά.
Ο Ηλιος ασκεί κι' αυτός ελκτική δύναμη στα νερά των θαλασσών. Είναι όμως, τόσο μακριά, ώστε η επίδρασή του δεν είναι αξιόλογη, από την πλευρά αυτή.
Παρά μόνο όταν η ελκτική του δύναμη προστίθεται σ' αυτή της Σελήνης. Οι ελκτικές δυνάμεις αθροίζονται και προκαλούν τις μέγιστες παλίρροιες. Αυτό συμβαίνει κατά τη Νέα Σελήνη και κατά την Πανσέληνο.
Λόγω της Σεληνιακής έλξης, τα νερά των θαλασσών καθημερινά παρουσιάζουν μία υδάτινη διόγκωση προς το μέρος που βρίσκεται η Σελήνη, αλλά και προς το αντίθετο σημείο.
Νεώτερες παρατηρήσεις αναφέρουν ότι οι παλίρροιες επηρεάζουν και τον πυρήνα της Γης, που είναι διάπυρος - ρευστός. Γιατί έχει παρατηρηθεί ότι η Γη κάνει μία κίνηση, σαν ακατάπαυστη αναπνοή. Ο φλοιός της κινείται ρυθμικά, όπως οι παλίρροιες δύο φορές την ήμερα. Οι ήπειροι ανυψώνονται 50 εκατοστά στον ισημερινό, και 30 στα πλάτη. Δηλαδή η Γη φουσκώνει και ξεφουσκώνει.
Ισως αυτή να είναι μία αιτία της πρόκλησης των σεισμών. Ο σεισμός της 26/112/04 στην Ινδονησία, έγινε με πανσέληνο.
Η Σελήνη, κάθε στιγμή, από κει που βρίσκεται έλκει τη Γη σαν αναροφητήρας. Τα φαινόμενα της παλίρροιας στη Γη έχουν διάφορες επιπτώσεις.
Υπάρχει όμως κι ένα γεγονός που δε το βάζει ο νους του ανθρώπου:
Η πορεία της Γης προς τα εμπρός και η παλινδρόμηση των ρευμάτων της παλίρροιας, που προκαλεί η Σελήνη, λένε οι ειδικοί, φέρνει μία προοδευτική μείωση στην ταχύτητα του πλανήτη μας. Μερικά δευτερόλεπτα κάθε αιώνα. Με αποτέλεσμα, η διάρκεια του ημερονυκτίου να μεγαλώνει. Έτσι σύμφωνα με υπολογισμούς πριν από 600 εκατομμύρια χρόνια το έτος είχε 424 ήμερες. Πριν 100 εκατομμύρια 370 και σήμερα 365 ήμερες. Με τους ίδιους υπολογισμούς μετά από 600 εκατομμύρια χρόνια, το έτος θα έχει 306 ημέρες. Εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς τι σημαίνει αυτό στην πορεία των εποχών.
Εκτός από αυτά έχουν εντοπιστεί σχέσεις των φάσεων της Σελήνης με την εξέλιξη του κλίματος στη Γη. Οι παλιότεροι και ιδιαίτερα οι ναυτικοί, ήξεραν τί καιρό θα κάνει, ανάλογα, αν το νέο φεγγάρι ήταν όρθιο ή πλαγιαστό. Κάτι που το έχουμε ακούσει όλοι μας.
Οι θέσεις αυτές προϋποθέτουν αλλαγές στην τροχιά της Σελήνης μεταξύ Ηλίου και Γης, γεγονός που διαμορφώνει ανάλογα τον καιρό.
Τελευταία οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι υπάρχει ένας κύκλος 19 χρόνων της βαρυτικής έλξης της Σελήνης, που επηρεάζει ανάλογα το κλίμα της Γης. Και διαμορφώνει τη θερμοκρασία των θαλασσών, την δημιουργία και πορεία κυκλώνων και αντικυκλώνων, και άλλων καιρικών φαινομένων.

Ο αποτρεπτικός ρόλος της Σελήνης για χαοτική κίνηση του άξονα της Γης

Έχει αποδειχθεί, με τη βοήθεια εκτεταμένων αριθμητικών υπολογισμών, ότι η ύπαρξη της Σελήνης παίζει σταθεροποιητικό ρόλο στην κίνηση του άξονα περιστροφής της Γης. Βρέθηκε ότι υπάρχει μια ευρεία χαοτική περιοχή, όσον αφορά την κίνηση του άξονα περιστροφής της Γης, που οφείλεται σε επικάλυψη συντονισμών. Ο άξονας της Γης αποφεύγει αυτή τη χαοτική περιοχή λόγω υπάρξεως της Σελήνης, η οποία μέσω της βαρυτικής επιδράσεώς της στη Γη κρατάει τη θέση του άξονα περιστροφής έξω από τη χαοτική περιοχή. Έτσι η θέση του άξονα της Γης εκτελεί οργανωμένη κίνηση, με συνέπεια τη σταθερότητα του κλίματος. Είναι γνωστό ότι το κλίμα επηρεάζεται από την κλίση του άξονα περιστροφής και απρόβλεπτες, χαοτικές, κινήσεις θα είχαν ως συνέπεια τη μη σταθερότητα του κλίματος και ίσως τη μη ανάπτυξη της ζωής. Οι αριθμητικοί υπολογισμοί έδειξαν ότι η μεγάλη μάζα της Σελήνης σχετικά με τη μάζα της Γης είναι η αιτία που ο άξονας περιστροφής της Γης παραμένει έξω από τη χαοτική περιοχή. Αν η Σελήνη είχε μικρότερη μάζα, ή αν δεν υπήρχε καθόλου, δεν θα μπορούσε να παίξει το σταθεροποιητικό της ρόλο και η διεύθυνση του άξονα περιστροφής της Γης θα εκτελούσε χαοτική κίνηση.


Πηγή: Βασίλης Κουτούζης

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

Οι αγαπημένοι τουριστικοί προορισμοί στην Ελλάδα

Νερά και παραλίες … Καραϊβικής, σαλέ αντάξια των ελβετικών, τοπία και περιοχές που μπορούν να ικανοποιήσουν ακόμη και τα πιο απαιτητικά γούστα, για τους λάτρεις τόσο του βουνού όσο και της θάλασσας, αλλά και αστικά κέντρα που κρύβουν στα "σπλάχνα" τους μικρούς θησαυρούς, διαθέτει η ελληνική γη κι αυτό όχι μόνο το γνωρίζουν οι Έλληνες, αλλά φροντίζουν να επιβραβεύουν, σε κάθε ευκαιρία, τους προορισμούς εκείνους που ανταποκρίνονται στα υψηλότερα στάνταρτ των απανταχού εκδρομέων.
Αυτό κατέδειξε άλλωστε και η ανοιχτή ψηφοφορία για την ανάδειξη των πέντε δημοφιλέστερων ελληνικών προορισμών σε πέντε κατηγορίες (αγαπημένος παραθαλάσσιος προορισμός, αγαπημένος ορεινός ή εξοχικός προορισμός, αγαπημένος αστικός προορισμός, ομορφότερη ελληνική παραλία, καλύτερο χιονοδρομικό κέντρο), που διεξήχθη μεταξύ των επισκεπτών της 25ης έκθεσης "Philoxenia", που διοργανώθηκε πρόσφατα, στη Θεσσαλονίκη.



Χαλκιδική, η αγαπημένη του καλοκαιριού
Αγαπημένος παραθαλάσσιος προορισμός αναδείχθηκε και φέτος η Χαλκιδική, μια περιοχή που συνδυάζει με μοναδικό τρόπο βουνό και θάλασσα, ησυχία και ξεφάντωμα, αλλά και 550 χιλιόμετρα παραλιών, με τις περισσότερες μάλιστα να «σηκώνουν» μπλέ σημαία - ένδειξη καθαρότητας και άριστης ποιότητας.
Την πεντάδα συμπληρώνουν, κατά σειρά, η Κρήτη, η Λακωνία, η Λευκάδα και η Σαντορίνη.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος, τόνισε ότι η Χαλκιδική κέρδισε δικαίως την πρωτιά, αφού πέρα του μαγευτικού τοπίου και της ζωής που προσφέρει, για όλα τα γούστα, οι άνθρωποί της παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, φροντίζοντας για την καλύτερη και όσο το δυνατό πιο άνετη διαμονή των επισκεπτών της.
Τη Χαλκιδική επισκέπτονται κατά τη θερινή περίοδο πάνω από ένα εκατ. άτομα, αλλά, όπως ανέφερε ο κ. Τάσιος, στόχος είναι να καταστεί η περιοχή προορισμός 12μηνης περιόδου.
Η Χαλκιδική, επεκτείνεται δυτικά της Θεσσαλονίκης και είναι ο δεύτερος γεωγραφικός σχηματισμός τριών "ποδιών" (μαζί με την Πελοπόννησο). Στην ανατολική της ακτή βρίσκονται τα Στάγειρα, η γενέτειρα του Αριστοτέλη και στο τρίτο "πόδι", το 'Αγιον Όρος ('Αθως), που αποτελεί ένα από τα στολίδια της χώρας μας και μοναδικό προορισμό για όλο τον κόσμο, αφού αποτελεί κέντρο της Ορθοδοξίας, με πληθώρα μοναχών και μοναστηριών.



Πήλιο για τους φανατικούς του βουνού"Ψήφο εμπιστοσύνης" στην κατηγορία του αγαπημένου ορεινού ή εξοχικού προορισμού έλαβε από τους επισκέπτες της "Philoxenia" το Πήλιο, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση, με τα Ζαγοροχώρια, το Καρπενήσι, τον Παρνασσό και την Πιερία να συμπληρώνουν την πεντάδα.
Το Πήλιο είναι ένα καταπράσινο φυσικό φρούριο, που δεσπόζει πάνω στο Βόλο και η περιοχή χαρακτηρίζεται ως ένας ανεξάντλητος "θησαυρός" μύθων και θρύλων, ιστορίας και πολιτιστικής παράδοσης.
Αποτελεί δε έναν μικρό "παράδεισο" για τους λάτρεις της φύσης, τους αρχαιολόγους και τους ανθρωπολόγους, καθώς στο διάβα της ιστορίας, τα χώματά του έχουν περπατήσει ημίθεοι, κένταυροι, τιτάνες και γίγαντες, νύμφες και δρυάδες, βασιλιάδες, ήρωες και πολεμιστές.
Το Πήλιο υπήρξε το πεδίο της «Γιγαντομαχίας» και το αγαπημένο θέρετρο των θεών του Ολύμπου. Στο Πήλιο έγινε ο γάμος της Νηριήδας Θέτιδος με το θνητό Πηλέα, ενώ στην περιοχή έζησαν και οι θρυλικοί κένταυροι, ο πιο ξακουστός εκ των οποίων ήταν ο σοφός δάσκαλος Χείρωνας. Κοντά του μαθήτευσαν ο Ηρακλής, ο Αχιλλέας, ο Ιάσονας και ο Ασκληπιός.
Μεταξύ άλλων, το Πήλιο συνέβαλε καθοριστικά στην τελική ήττα των Περσών, "κατατροπώνοντας" σε μια από τις ακτές του τα 40 πλοία του Ξέρξη, ενώ κατά κοινή ομολογία των επισκεπτών, η μοναδικότητα της περιοχής έγκειται στη μοναδική αύρα που αποπνέει, κάνοντας το χρόνο να ... κυλά πιο αργά.



Πόρτο Κατσίκι … η ομορφότερη ελληνική παραλία
Μπορεί η πρόσβαση να απαιτεί αυξημένες αντοχές, αλλά η εικόνα που παρουσιάζει η παραλία του Πόρτο Κατσίκι στην κορυφή των 99 σκαλιών που χωρίζει τους επισκέπτες της από τα καταγάλανα νερά της και τη λευκόξανθη αμμουδιά της … ανταμείβει και τους πιο απαιτητικούς.
«Η Καραϊβική ωχριά μπροστά στην απαράμιλλη ομορφιά της παραλίας, ενώ το να φτάσεις στη Λευκάδα και να μην επισκεφθείς τη συγκεκριμένη παραλία, είναι σαν να πας στο Παρίσι και να μην δεις τον Πύργο του 'Αιφελ», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Απολλωνίων, Γιώργος Λογοθέτης.
Όπως είπε, την παραλία επισκέπτονται καθημερινά περί τα 2.000 άτομα, ενώ σημείωσε χαριτολογώντας: «Ο Δήμος του οποίου προΐσταμαι είναι άγνωστος για το ευρύ κοινό, αλλά η αρμοδιότητά μου για θέματα που άπτονται της συγκεκριμένης παραλίας -μεταξύ όλων των άλλων- με έχει διάσημο διεθνώς».
Γνωστοποίησε δε ότι η παραλία θα παίζει πρώτο πλάνο σε νέα ταινία που ετοιμάζει ο σκηνοθέτης-σεναριογράφος, Βασίλης Κατσίκης και η οποία στο 50% της θα γυριστεί στο εξωτερικό.



3-5 Πηγάδια για σκι και χιονοπόλεμο

Καλύτερο χιονοδρομικό κέντρο αναδείχθηκε το «3-5 Πηγάδια Ημαθίας», αφήνοντας στη δεύτερη θέση τη Βασιλίτσα Γρεβενών και στις υπόλοιπες τρεις το Καϊμάκτσαλάν Πέλλας, τον Παρνασσό και το Σέλι Ημαθίας.
Το Χιονοδρομικό Κέντρο 3-5 Πηγάδια, ανήκει στο Δήμο Νάουσας και βρίσκεται στη δυτική πλευρά του Βερμίου, σε υψόμετρο 1.430-2.005 μέτρων. Οι δρόμοι που οδηγούν στο χιονοδρομικό κέντρο είναι ασφαλτοστρωμένοι και υπάρχει πάρκινγκ για 800 αυτοκίνητα.
Διαθέτει πίστες για τουριστική και αθλητική χιονοδρομία, πίστες δρόμων αντοχής, μονοπάτια πορείας, ορειβασίας και άριστη ποιότητα χιονιού. Υπάρχουν πίστες για αρχάριους, αλλά και μεγάλης δυσκολίας, καθώς και δρόμοι αντοχής, μήκους 3,5 και 10 χιλιομέτρων (η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, εγκεκριμένη για διεθνείς αγώνες).
Λειτουργούν πέντε αναβατήρες, εναέρια διπλή καρέκλα, δύο συρόμενοι αναβατήρες και 2 baby lifts, από 1ης Δεκεμβρίου μέχρι αρχές Απριλίου. Υπάρχουν δύο μηχανήματα διάστρωσης χιονιού και εγκατάσταση τεχνητής χιόνωσης, καθώς και πλήρως εξοπλισμένο ιατρείο, με συνεχή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Στις εγκαταστάσεις του Χιονοδρομικού Κέντρου λειτουργεί άρτια οργανωμένη σχολή σκι και κατάστημα ενοικίασης σχετικού εξοπλισμού.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του χιονδρομικού, αντιδήμαρχος Νάουσας, Χρίστος Παπάς, στα 3-5 Πηγάδια υπάρχει εγκατάσταση τεχνητής χιόνωσης, που είναι η πρώτη τέτοια εγκατάσταση σ' όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του, το σύστημα μπορεί να καλύψει σε έξι ώρες, με πενήντα πόντους χιόνι, τις τρεις πίστες. Όλα τα συστήματα μπαίνουν σε λειτουργία αυτόματα, από τον κεντρικό υπολογιστή, ο οποίος είναι συνδεδεμένος και με την κατασκευάστρια εταιρία στην Ιταλία (απ' όπου μπορούν, επίσης, να τεθούν σε λειτουργία ή και να διορθωθούν).
Μεταξύ άλλων, ο κ. Παπάς επισήμανε ότι το χιονδρομικό επισκέπτονται κατά τη χειμερινή περίοδο περί τους 60.000 χιονοδρόμους και άλλους 30.000-40.000 περιπατητές, λάτρεις του χιονιού και της ανάβασης.



Θεσσαλονίκη, ο αγαπημένος αστικός προορισμός
Ξακουστή για τα περίφημα ταβερνάκια της, που βρίσκονται στα πιο γραφικά σημεία της πόλης, αλλά και για τον πολιτισμό και τους «ζεστούς» της ανθρώπους, η Θεσσαλονίκη αναδείχθηκε "αγαπημένος αστικός προορισμός", με την Αθήνα, το Βόλο, τα Ιωάννινα και το Ναύπλιο να ακολουθούν.
Η "Νύφη του Βορρά", χτισμένη το 316 π.Χ. από τον Κάσσανδρο, βασιλιά της Μακεδονίας, που της έδωσε το όνομα της γυναίκας του και αδερφής του Μεγάλου Αλεξάνδρου, έχει ξεπεράσει τα 2300 χρόνια ζωής και ανελλιπούς παρουσίας στα δρώμενα και την ιστορία της Ελλάδας. Σήμερα, εκατό χρόνια μετά την απελευθέρωσή της, με σταθερά βήματα εδραιώνει την πολιτιστική και εμπορική θέση της σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Το παλιό κομμάτι της Θεσσαλονίκης, η 'Ανω Πόλη, είναι κτισμένο στις πλαγιές της αρχαίας ακρόπολης, ενώ στο μέσο περίπου της Κάτω Πόλης, στην παραλία και κάτω από το χώρο της ΔΕΘ, δεσπόζει ο Λευκός Πύργος, ακοίμητος φρουρός της πόλης και πολυφωτογραφημένο σημείο αναφοράς της.
Περπατώντας την προκυμαία προς τα δυτικά, όσοι επισκέπτες "αντισταθούν" στα καφέ της παραλίας και της πλατείας Αριστοτέλους, φτάνουν στα Λαδάδικα, την πιο ονομαστή συνοικία της πόλης.
Η Ροτόντα, ένα από τα παλαιότερα και πιο σημαντικά αξιοθέατα της πόλης, τα Κάστρα, η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, με την κρύπτη όπου μαρτύρησε ο 'Αγιος και πολιούχος της Θεσσαλονίκης, το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, είναι ορισμένα μόνο από τα αξιοθέατα της πόλης.

Πηγή www.pathfinder.gr

Μείωση της αποψίλωσης στα δάση του Αμαζονίου


Η αποψίλωση στα τροπικά δάση του Αμαζονίου έφθασε εφέτος περίπου τα 7.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, που είναι το χαμηλότερο επίπεδο τα τελευταία 20 χρόνια, όπως ανακοινώθηκε από επίσημη πηγή.
«Είναι με μεγάλη διαφορά το χαμηλότερο επίπεδο από το 1988» όταν άρχισε να γίνεται ο έλεγχος, δήλωσε ο Ζιλμπέρτο Καμάρα, επικεφαλής του Εθνικού Ινστιτούτου Ειδικών Ερευνών (INPE).
Τα στοιχεία καλύπτουν το διάστημα από τον Αύγουστο του 2008 μέχρι τον Ιούλιο του 2009. Η έκταση που αποψιλώθηκε είναι λίγο μεγαλύτερη από το ένα τρίτο των 27.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων που αποψιλώθηκαν το 2004, όταν άρχισε να καταγράφεται μία μείωση στη τάση της αποψίλωσης των τροπικών δασών.
Στο διάστημα από τον Αύγουστο του 2007 μέχρι τον Ιούλιο του 2008 είχε αποψιλωθεί έκταση 12.911 τετραγωνικών χιλιομέτρων, γεγονός που σημαίνει ότι εφέτος και σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο σημειώθηκε μείωση κατά 46%.
«Από το 2004 έχει σημειωθεί μία σημαντική μείωση στην αποψίλωση των τροπικών δασών με μία σταθερή τάση τα τελευταία έξι χρόνια», παρατήρησε ο Καμάρα

Πηγή: www.pathfinder.gr

Μετ' εμποδίων οι μετακινήσεις με τον ΗΣΑΠ



Εκτός λειτουργίας τίθεται αυτό το σαββατοκύριακο, 14 και 15 Νοεμβρίου, λόγω των εργασιών ανακαίνισης υποδομής και επιδομής των γραμμών του ΗΣΑΠ, το τμήμα του Ηλεκτρικού από Αττική μέχρι Ειρήνη.
Συγκεκριμένα, εκτός λειτουργίας θα τεθούν οι σταθμοί: Άγιος Νικόλαος, Κάτω Πατήσια, Άγιος Ελευθέριος, Άνω Πατήσια, Περισσός, Πευκάκια, Νέα Ιωνία και Ηράκλειο. Στους σταθμούς Άνω Πατήσια και Μαρούσι λειτουργεί μόνο η αποβάθρα προς Πειραιά (καθόδου).
Οι συρμοί θα διέρχονται από τους σταθμούς με καθυστερήσεις και μειωμένη μεταφορική ικανότητα.
Η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού για το τμήμα αυτό θα πραγματοποιείται από την λεωφορειακή γραμμή Χ10

Πηγή: www.pathfinder.gr