" ********* Kακοκαιρία αναμένουμε το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στις περισσσότερες περιοχές τις χώρας. Θα θυμίζει περισσότερο Νοέμβριο μήνα με χειμωνιάτικο σκηνικό.****Δύο νέοι σταθμοί του προαστιακού σιδηρόδρομου, στις περιοχές Λυκότρυπα (Κάτω Αχαρνές) και Πύργος Βασιλίσσης, τέθηκαν από σήμερα, Πέμπτη, σε λειτουργία.****Iσορροπία τρόμου στην Ουκρανία, αναπτύσουν στρατιωτικές δυνάμεις οι Ρώσσοι στα πρότυπα δράσης ανάλογα με αυτά στην Γεωργία**** Σέντρα στα γήπεδα της Super League με φόντο το ντέρμπυ των αιωνίων.

Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

Από 5 Ιουλίου η επίσημη έναρξη περιφρούρησης του δάσους του Σέιχ Σου


Αρχίζει τη Δευτέρα, 5 Ιουλίου, η επίσημη περιφρούρηση του δάσους του Σέιχ Σου στη Θεσσαλονίκη από τη δημοτική αστυνομία και τις εθελοντικές ομάδες.
Τους εθελοντές, που τοποθετούνται σε σημεία - πυροφυλάκια του δάσους (’Αρτεμις και Καρά Τεπέ) τα Σαββατοκύριακα του Ιουλίου, του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου, τις θερμές ώρες της ημέρας, τους συντονίζει η δημοτική αστυνομία του δήμου Θεσσαλονίκης.
Στο μεταξύ, οι αντιδημαρχίες Δημοτικής Αστυνομίας, Καθαριότητας και Πρασίνου διοργανώνουν, για τρίτη συνεχή χρονιά, στις 6 Ιουλίου εκστρατεία καθαρισμού του Κέδρινου Λόφου, στο πλαίσιο της προστασίας του δάσους από τις πυρκαγιές.

www.ert3.gr

Παραγωγή βενζίνης από τον ήλιο


Η εταιρεία Sundrop Fuels από το Κολοράντο θεωρεί πως μπορεί να συνδυάσει ροκανίδι με ηλιακή ενέργεια και να παράγει βενζίνη και πετρέλαιο.


Η εταιρεία ισχυρίζεται πως έχει τελειοποιήσει μία τεχνολογία ηλιακής ενέργειας, που μπορεί να παράγει 100 εκατομμύρια γαλόνια συνθετικής βενζίνης το χρόνο από κοτσάνια καλαμποκιού και ροκανίδια.
Η Sundrop Fuels Inc., που έχει κατασκευάσει έναν πύργο 18 μέτρων πάνω από μία έκταση 3.000 περίπου ηλιακών καθρεφτών στο Κολοράντο, έχει καταφέρει να αποδείξει πως μπορεί να παράγει συνθετική βενζίνη, χρησιμοποιώντας τη ζέστη του ήλιου.
Τώρα, θέλει να συγκεντρώσει 100-150 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευάσει το πρώτο ηλιακό βιοδιυλιστήριο στον κόσμο, το οποίο θα μπορεί να παράγει γύρω στα 7 με 8 εκατομμύρια γαλόνια βενζίνης το χρόνο.
Ο Πρόεδρος της εταιρείας, Wayne Simmons, δήλωσε: «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τον ήλιο για να παράγουμε ανανεώσιμα καύσιμα. Ουσιαστικά, αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να μετατρέψουμε την ενέργεια του ήλιου σε υγρό καύσιμο, χρησιμοποιώντας συγκεντρωμένη ηλιακή ενέργεια, η οποία θα μετατρέπει βιομάζα σε αέριο και στη συνέχεια θα μετατρέπεται σε βενζίνη ή πετρέλαιο.»
Η νέα τεχνολογία θα προκαλέσει επανάσταση στη βιομηχανία των βιοκαυσίμων, διότι αφαιρεί ένα από τα μακροπρόθεσμα οικονομικά εμπόδια της δημιουργίας καυσίμων από οργανικά απόβλητα.
Η εταιρεία διασπά οργανικά υλικά, όπως το ροκανίδι και το άχυρο, σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες, που επιτυγχάνονται χάρη στην ηλιακή ενέργεια. Η ζέστη διασπά τα υλικά σε μοριακό επίπεδο, προστίθεται η ενέργεια από τη ζέστη του ήλιου στη θερμο-χημική αντίδραση και δημιουργείται συνθετικό αέριο, που μπορεί να μετατραπεί είτε σε βενζίνη είτε σε πετρέλαιο.
Ο ηλιακός αντιδραστήρας της Sundrop, που βρίσκεται στην κορυφή του πύργου, λειτουργεί σε θερμοκρασίες 1.200 με 1.300 βαθμών Κελσίου, χρησιμοποιώντας τη ζέστη που αντανακλάται από τους ηλιακούς καθρέφτες.
Συγκριτικά, οι μονάδες συγκεντρωμένης ηλιακής ενέργειας, που χρησιμοποιούν την αντανακλώμενη ζέστη του ήλιου για την παραγωγή ατμού για ηλεκτρική ενέργεια, λειτουργούν στους 500 βαθμούς Κελσίου.
Τα βιοκαύσιμα είναι ένας τομέας που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο. Τα οχήματα, που καίνε βιοκαύσιμα από φυτά, έχουν ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ελάχιστο ή καθόλου όφελος σε ό,τι αφορά στις εκπομπές διοξειδίου από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, διότι το διοξείδιο προέρχεται από τη βιομάζα που καλλιεργήθηκε την προηγούμενη χρονιά και όχι από ορυκτά καύσιμα που σχηματίστηκαν πριν από εκατομμύρια χρόνια.


Ο αντιδραστήρας της Sundrop έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει όλα τα είδη βιοκαυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των φυτών που καλλιεργούνται αποκλειστικά για το ενεργειακό τους περιεχόμενο. Το υλικό της οργανικής βιομάζας ρίχνεται στο εσωτερικό του αντιδραστήρα και οι υψηλές θερμοκρασίες το εξατμίζουν σε δευτερόλεπτα. Τα μόρια διασπώνται και επανασυνδέονται για να δημιουργήσουν ένα συνθετικό αέριο από υδρογόνο και άνθρακα -που μπορεί να μετατραπεί σε βενζίνη, πετρέλαιο, πλαστικά ή χημικά.
Η αεροποίηση του οργανικού υλικού για τη δημιουργία συνθετικού αερίου έχει γίνει, αλλά οι παραδοσιακοί μετατροπείς καίνε μεγάλη ποσότητα βιομάζας ή ορυκτό καύσιμο, όπως το φυσικό αέριο, για να φτάσουν σε θερμοκρασίες άνω των 1.000 βαθμών Κελσίου. Η διαδικασία της Sundrop χρησιμοποιεί τη δωρεάν ηλιακή ακτινοβολία ως πηγή καυσίμων και χρησιμοποιεί μέρος της θερμικής ενέργειας του ήλιου για τη χημική διαδικασία.
Έτσι, η Sundrop μπορεί να παράγει 100 με 125 γαλόνια καυσίμων ανά τόνο ξηρής βιομάζας, δηλαδή περίπου τη διπλάσια ποσότητα από τις συμβατικές μονάδες αεροποίησης. Επιπλέον, απαιτείται μόλις μισό γαλόνι νερού -μαζί με τα μόρια υδρογόνου- για την παραγωγή ενός γαλονιού καυσίμου, συγκριτικά με τα έξι και πλέον γαλόνια που χρειάζεται η συμβατική τεχνολογία αεροποίησης.
Επίσης, οι υψηλές θερμοκρασίες δεν παράγουν πίσσα ως απόβλητο, όπως συμβαίνει στις παραδοσιακές διαδικασίες.
Το συμπέρασμα, σύμφωνα με τον Simmons, είναι πως η τεχνολογία της Sundrop μπορεί να παράγει καύσιμα ανταγωνιστικά ως προς το κόστος, αφού απαιτούνται λιγότερα από 2 δολάρια ανά γαλόνι. Εντωμεταξύ, οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται μεταξύ των 70 και 80 δολαρίων ανά βαρέλι τους τελευταίους μήνες.
«Πρόκειται για ένα ανανεώσιμο, θερμο-χημικό σφυροκόπημα, καθώς λόγω των θερμοκρασιών στις οποίες λειτουργεί η τεχνολογία, μπορούμε να επεξεργαστούμε όλα τα είδη πρώτης ύλης,» υποστήριξε ο Alan Weimer, καθηγητής χημικής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο και σύμβουλος της Sundrop.
Τα καύσιμα που παράγει η Sundrop είναι όμοια με το ακάθαρτο πετρέλαιο σε μοριακό επίπεδο και μπορεί να μεταφερθεί με τους υπάρχοντες αγωγούς, να αντληθεί με τις υπάρχουσες αντλίες καυσίμων και να καεί στις υπάρχουσες μηχανές των οχημάτων. Έτσι, δεν απαιτούνται καινούργιες υποδομές.

www.pathfinder.gr

Σε ιδιώτες παραχωρούνται τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ


Σε ιδιώτες παραχωρούνται τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου , σε συνεργασία με το πρωθυπουργικό γραφείο, έχει ήδη ετοιμάσει το σχέδιο, το οποίο προβλέπει περικοπή μισθών, προνομίων και υπερωριών, καθώς και πρόγραμμα μετατάξεων και εθελουσίας εξόδου.
Το ίδιο δημοσίευμα τονίζει ότι η ΕΘΕΛ είναι μόνο η αρχή, καθώς τον ίδιο δρόμο θα ακολουθήσουν ΗΛΠΑΠ, ΤΡΑΜ, ΜΕΤΡΟ και προβληματικές ΔΕΚΟ.
Σημειώνεται πως στα σχέδια της κυβέρνησης είναι περικοπές στις ΔΕΚΟ συγκοινωνιών, με μείωση των δαπανών προσωπικού, περικοπή δρομολογίων, κ.ά, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις από το Μνημόνιο που έχει υπογράψει με την τρόικα. Ο υπουργός Οικονομικών δε προανήγγειλε ραγδαίες εξελίξεις στο θέμα των ελλειμματικών ΔΕΚΟ και ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τον ΟΣΕ.
Εν τω μεταξύ, το Έθνος της Κυριακής γράφει ότι ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας , έχει στα χέρια του πόρισμα φωτιά, το οποίο αποκαλύπτει το μεγάλο «φαγοπότι» στον ΟΣΕ. Μεταξύ των πολλών αμαρτωλών συμβάσεων, που οδήγησαν τον Οργανισμό σε κατάρρευση, είναι η μίσθωση ακινήτου 20.000 τ.μ. σε ιδιώτη, έναντι 100 ευρώ, αλλά και μίζες δεκάδων εκατομμυρίων σε μεσάζοντες.

www.ant1.gr

Η Ισπανία αντίπαλος της Γερμανίας με μνήμες από το Euro 2008


Με το μυαλό στον τελικό του Euro 2008 Ισπανία και Γερμανία θα αναμετρηθούν στον δεύτερο ημιτελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2010, που θα διεξαχθεί την Τετάρτη. Οι «φούριας ρόχας» είδαν τον... Χάρο με τα μάτια τους αλλά τελικώς νίκησαν την Παραγουάη με 1-0, δίνοντας ραντεβού με τη Γερμανία που είχε νωρίτερα συντρίψει με 4-0 την Αργεντινή.

Η Ισπανία πήρε την πρόκριση για τα ημιτελικά με τέρμα του Βίγια στο 82ο λεπτό και ενώ είχαν προηγηθεί δύο... εμφράγματα!

www.in.gr

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

Πρωταθλητής στο μπάσκετ ο Παναθηναϊκός - 69-76 τον Ολυμπιακό στον τελικό της ντροπής για τους ερυθρόλευκους



Απογοητευμένος μέσα στη χαρά του ο «Ζοτς», για τραγωδία μίλησε ο «δράκος»Ο Ζέλικο Ομπράντοβιτς έδωσε συγχαρητήρια στους παίκτες του και τόνισε:

«Αισθάνομαι υπέροχα επειδή σε μια χρονιά δύσκολη, στην οποία είχαμε σκαμπανεβάσματα και κατορθώσαμε να πάρουμε το πρωτάθλημα. Είχαμε προετοιμαστεί και γνωρίζαμε ότι έπρεπε να διατηρούμε την αυτοσυγκέντρωσή μας».

Ο «Ζοτς» εξέφρασε την απογοήτευσή του για όσα έλαβαν χώρα στο ΣΕΦ:

«Όσοι είμαστε στον Παναθηναϊκό θέλαμε να παίξουμε μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο του αγώνα. Όταν όμως σου πετούν πέτρες, μάρμαρα και μαχαίρια, τι να κάνεις; Είναι καταστροφή για το άθλημα. Νιώθω την Ελλάδα σαν τη χωρα μου αλλά τι να κάνω;

» Κάθε τίτλος απέναντι στον Ολυμπιακό είναι ξεχωριστός. Σέβομαι τον Ολυμπιακό και δεν έχω τίποτα εναντίον του. Είναι απλά ένας αγώνας μπάσκετ».

Ο Βασίλης Σπανούλης από την πλευρά του είπε:

«Ήταν μια μονοναχία ανάμεσα σε δύο μεγάλες ομάδες. Συγκεντρωθήκαμε, πιάσαμε καλή απόδοση και πήραμε το πρωτάθλημα. Όσα όμως συνέβησαν ήταν τραγικά. Ας παίζουμε χωρίς φιλάθλους. Εμείς τους θέλουμε για να μάς ανεβάζουν τη ψυχολογία. Έχουμε οικογένεια και παιδιά, δεν πορούμε να διακινδυνεύουμε. Με τους αντιπάλους μας δεν έχουμε διαφορές, θα είμαστε μαζί στην εθνική».

Σχετικά με το συμβόλαιό του είπε: «Πρώτα να ξεκουραστούμε, να γιορτάσουμε και μετά βλέπουμε...»

Ο Παναγιώτης Γιαννάκης, από την πλευρά του, δεν είχε διάθεση για λόγια:

«Συγχαρητήρια στον Παναθηναϊκό. Είμαι φορτισμένος συναισθηματικά. Όσα συνέβησαν ήταν τραγωδία για το ελληνικό μπάσκετ. Δεν θα ήθελα να απαντήγσω σε καμία ερώτηση».

Ο Σκούνι Πεν δήλωσε:

«Συγχαρητήρια στον Παναθηναϊκό για το πρωτάθλημα. Λυπάμαι και ζητώ συγγνώμη για ό,τι έγινε. Η ομοσπονδία θα πρέπει να αντιμετωπίσει αυτά που έγιναν. Αγαπώ το μπάσκετ και αυτό που έγινε σήμερα ήταν καταστροφή. Όλοι είδαν τα παιχνίδια και τι έγινε. Πρέπει όμως να είσαι πρωταθλητής και να είσαι άντρας. Δεν πρέπει να ρίχνεις αλλού τις ευθύνες».
Newsroom ΔΟΛ

Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

Η Αφροδίτη σε διπλό ραντεβού με τον Άρη και τον Κρόνο


Ένα θεαματικό κοσμικό τρίο ξεκινά αυτή την εβδομάδα, περίπου μία ώρα μετά από κάθε ηλιοβασίλεμα, καθώς η Αφροδίτη πλησιάζει τον Άρη και τον Κρόνο στον δυτικό ουρανό.

Η λαμπερή Αφροδίτη, γνωστή ως Αποσπερίτης στις βράδυνες εμφανίσεις της και ως Αυγερινός όταν εμφανίζεται πρωί, θα παρουσιάζεται λίγο δεξιά από το σημείο όπου δύει ο Ήλιος.

Ακριβώς από πάνω της θα βρίσκονται τα άστρα Πολυδεύκης και Κάστορας του αστερισμού των Διδύμων, αναφέρει το Space.com.

Καθώς ο ουρανός σκοτεινιάζει, ο Άρης θα εμφανίζεται αριστερά της Αφροδίτης, εντός του αστερισμού του Λέοντα, ενώ ακόμα πιο αριστερά, στον αστερισμό της Παρθένου, θα κάνει την εμφάνισή του και ο Κρόνος. Τελικά οι τρεις πλανήτες θα φαίνονται να παρατάσσονται σχεδόν στην ίδια ευθεία.

Η φαινόμενη απόσταση ανάμεσα στα τρία σώματα θα συνεχίσει να μειώνεται μέχρι τον Αύγουστο, οπότε ο Δίας και ο Κρόνος θα αρχίσουν να γίνονται δυσδιάκριτοι, καθώς απομακρύνονται από τη Γη. Μέχρι την πρώτη εβδομάδα του μήνα, ο Κρόνος θα φαίνεται να έχει μετακινηθεί ανάμεσα στους δύο άλλους πλανήτες.

Η Αφροδίτη, ο Δίας και ο Κρόνος θα εμφανίζονται πολύ κοντά μεταξύ τους και για τους παρατηρητές στο νότιο ημισφαίριο, θα είναι όμως διατεταγμένοι σε μια σχεδόν κατακόρυφη γραμμή.
www.pathfinder.gr