" ********* Kακοκαιρία αναμένουμε το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στις περισσσότερες περιοχές τις χώρας. Θα θυμίζει περισσότερο Νοέμβριο μήνα με χειμωνιάτικο σκηνικό.****Δύο νέοι σταθμοί του προαστιακού σιδηρόδρομου, στις περιοχές Λυκότρυπα (Κάτω Αχαρνές) και Πύργος Βασιλίσσης, τέθηκαν από σήμερα, Πέμπτη, σε λειτουργία.****Iσορροπία τρόμου στην Ουκρανία, αναπτύσουν στρατιωτικές δυνάμεις οι Ρώσσοι στα πρότυπα δράσης ανάλογα με αυτά στην Γεωργία**** Σέντρα στα γήπεδα της Super League με φόντο το ντέρμπυ των αιωνίων.

Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2010

Η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για δύο συναυλίες


Δύο ξεχωριστές συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης) δίνει την Τετάρτη και την Πέμπτη η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης. Στο πόντιουμ ο Ζορζ Πρετρ και στο πιάνο οι αδελφές Κάτια και Μαριέλ Λαμπέκ.

Στο πρόγραμμα των συναυλιών, «συνομιλούν» δυο αιώνες και δυο εποχές της μουσικής: ο απόλυτος ρομαντισμός του Γιοχάνες Μπραμς με τη Δεύτερη Συμφωνία του, και ο ιδιοσυγκρασιακός πρώιμος μοντερνισμός του Φρανσίς Πουλένκ, συνθέτη με τον οποίο έχει συνδέσει στενά την καριέρα του ο Ζορζ Πρετρ, με το συναρπαστικό κοντσέρτο του για δυο πιάνα και ορχήστρα και την ορχηστρική σουίτα, Les Animaux Modules.

Ο Ζορζ Πρετρ επιλέγει για δεύτερη φορά φέτος την Αθήνα και το Μέγαρο Μουσικής, μετά την εμφάνισή του τον περασμένο Μάιο με την περίφημη Σταατσκαπέλε της Δρέσδης.

Η επιλογή του αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού πλέον ο φημισμένος μαέστρος έχει περιορίσει τις συναυλίες του σε δέκα μόνο το χρόνο.

Ο Πρετρ υποστήριξε με πάθος, σε όλη την καριέρα του, τη γαλλική μουσική και αφοσιώθηκε με ευλάβεια στον Φρανσίς Πουλένκ, με τον οποίο συνδέθηκε και προσωπικά.

Ήταν ο μαέστρος στην πρεμιέρα της όπεράς του, «Η Ανθρώπινη Φωνή», το 1959 στην Όπερα Κομίκ, στο Παρίσι και από τότε, η μουσική του έχει σταθερή θέση στα προγράμματα των συναυλιών του.

«Η τέχνη του μαέστρου δεν μαθαίνεται, δεν υπάρχουν σχολεία γι αυτήν. Είναι μια προίκα, που αξιοποιείται και αποκτάει βάθος μόνο με την επανάληψη», δηλώνει ο μαέστρος που δεν εγκατέλειψε ποτέ το πόντιουμ, αν και ποτέ δεν θέλησε να αναλάβει μια ορχήστρα για να μην περισπάται από τις διοικητικές ευθύνες του μόνιμου μαέστρου.

Η Συμφωνική της Βιέννης δημιουργήθηκε το 1900 και μαζί με την αρχαιότερη Φιλαρμονική συνθέτουν την εμβληματική μουσική ταυτότητα της πόλης - κέντρου της παγκόσμιας μουσικής σκηνής.

Οι συναυλίες ανήκουν στον Κύκλο Μεγάλες Ορχήστρες-Μεγάλοι Μαέστροι του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Τα εισιτήρια και για τις δύο συναυλίες έχουν εξαντληθεί.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

www.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου