" ********* Kακοκαιρία αναμένουμε το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στις περισσσότερες περιοχές τις χώρας. Θα θυμίζει περισσότερο Νοέμβριο μήνα με χειμωνιάτικο σκηνικό.****Δύο νέοι σταθμοί του προαστιακού σιδηρόδρομου, στις περιοχές Λυκότρυπα (Κάτω Αχαρνές) και Πύργος Βασιλίσσης, τέθηκαν από σήμερα, Πέμπτη, σε λειτουργία.****Iσορροπία τρόμου στην Ουκρανία, αναπτύσουν στρατιωτικές δυνάμεις οι Ρώσσοι στα πρότυπα δράσης ανάλογα με αυτά στην Γεωργία**** Σέντρα στα γήπεδα της Super League με φόντο το ντέρμπυ των αιωνίων.

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Μέχρι το Πάσχα θα ανοίξουν τα Τέμπη εκτιμά το υπουργείο Υποδομών


Την εκτίμηση ότι μέχρι το Πάσχα μπορούν να ξανανοίξουν τα Τέμπη, έκανε ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας.

«Πιστεύουμε ότι μέχρι το Πάσχα θα μπορεί ο δρόμος να ξαναδοθεί στην κυκλοφορία αν ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες», δήλωσε ο υπουργός, διευκρινίζοντας ότι αναμένεται η πρόταση της εταιρείας παραχώρησης, η οποία θα αξιολογηθεί από τα τρία εμπλεκόμενα υπουργεία και θα δοθεί η έγκριση να ξεκινήσουν τα έργα.

Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, σε πρόταση που υπέβαλε στις 15 Ιανουαρίου στο υπουργείο η κοινοπραξία, η εκτίμηση που γίνεται είναι ότι θα απαιτηθεί χρόνος 16 εβδομάδων για να ξανανοίξουν τα Τέμπη.

Εμείς, όμως, σημείωσε, έχοντας και την άποψη της επιστημονικής ομάδας που συγκροτήσαμε εκ μέρους του υπουργείου θεωρούμε ότι είναι εφικτός ο στόχος να ξανανοίξει ο δρόμος μέχρι το Πάσχα και να κατασκευαστούν παράλληλα με το άνοιγμα του δρόμου, όλες οι απαραίτητες εργασίες στερέωσης και ασφάλειας των βράχων.

Περιμένουμε είπε ο κ. Ρέππας, την τελική τους πρόταση, εάν είναι δυνατόν και άμεσα.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και η εταιρία παραχώρησης συμφωνεί να αρχίσουν άμεσα οι εργασίες, ενώ από τη σύμβασης παραχώρησης προβλέπεται ότι τις εργασίες αποκατάστασης θα τις εκτελέσει η κοινοπραξία.

Εκεί που υπάρχει διάσταση απόψεων είναι το ποιος θα καταβάλλει το κόστος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, αυτό θα το αποφασίσει η διαιτησία. Εμείς, τόνισε ο υπουργός Υποδομών θα εφαρμόσουμε τη σύμβαση και τα προβλεπόμενά της και δεν πρόκειται να επιβαρύνουμε το ελληνικό δημόσιο. Η διαιτησία θα μας δώσει την απάντηση.

Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε επίσης δυο πρωτοβουλίες του υπουργείου όσον αφορά τα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, η ΤΡΕΝΟΣΕ και οι άλλοι φορείς του οργανισμού μελετούν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν ειδικές αυτοκινητάμαξες - πλατφόρμες στο υφιστάμενο δίκτυο, ώστε να μεταφέρονται εκατέρωθεν φορτηγά και λεωφορεία, αφού κατασκευαστούν κάποια έργα πρόσβασης στις πλατφόρμες στον Ευαγγελισμό και τη Ραψάνη.

Ηδη στελέχη της ΤΡΕΝΟΣΕ βρίσκονται σε αναζήτηση των συγκεκριμένων πλατφόρμων σε ευρωπαϊκές χώρες.

Επίσης, έχει ζητηθεί από τον παραχωρησιούχο να αξιολογήσει πρόταση του καθηγητή Σεισμολογία, Ακη Τσελέντη για εγκατάσταση συστήματος παρατήρησης και καταγραφής των δονήσεων και των άλλων φαινομένων σε μόνιμη βάση στην κοιλάδα των Τεμπών με σεισμογράφους, ταχύμετρα, κλπ.

Τέλος, ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι έχει μελετηθεί όλο το εναλλακτικό δίκτυο που χρησιμοποιείται σήμερα μήκους 400 χιλιομέτρων και αναβαθμίζεται προκειμένου να χρησιμοποιείται ως παράλληλο δίκτυο για τους κατοίκους της περιοχής της Θεσσαλίας και ευρύτερα.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

«Πράσινη κάρτα» αποκτούν από την Ανοιξη όλα τα καινούργια κτίρια


Με «πράσινη κάρτα» θα εφοδιάζονται από την άνοιξη όλα τα καινούργια κτίρια της χώρας, ενώ σε λίγο καιρό ξεκινούν και τα επιδοτούμενα μερεμέτια στα παλιά σπίτια, με αντικατάσταση κουφωμάτων, τζαμιών, καυστήρων, λεβήτων και με μονωτικές βαφές.

Με το σχέδιο της ενεργειακής ταυτότητας των κτιρίων, το οποίο θα μπει στην ζωή μας τον Απρίλιο, θα γίνονται ενεργειακές επιθεωρήσεις σε όλα τα καινούργια κτίρια, αλλά και στα παλαιά, εφόσον αυτά πωλούνται ή ενοικιάζονται, ενώ θα εκπονείται μελέτη ενεργειακής αποδοτικότητας, από εξειδικευμένους μηχανικούς, που θα είναι απαραίτητη για την έκδοση οικοδομικών αδειών.

Όπως αναφέρει Το Βήμα της Κυριακής, το κόστος αρχικά έχει οριστεί σε ένα ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο και εφόσον παραμείνει, τότε ένα διαμέρισμα 150 τ.μ., ανεξαρτήτως αντικειμενικής αξίας, θα έχει κόστος 150 ευρώ για την απόκτηση της «πράσινης κάρτας».

Ο επιθεωρητές θα βαθμολογούν τρία σημεία: χωροθέτηση του κτιρίου βάσει του βιοκλιματικού σχεδιασμού του (δηλαδή προσανατολισμό και χωροθέτηση των ανοιγμάτων), κέλυφος του κτιρίου (θερμομόνωση, ποιότητα κουφωμάτων) και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις (καυστήρες-λέβητες, κλιματιστικά, θερμαντικά σώματα).

Τα κτίρια θα βαθμολογούνται για την ενεργειακή απόδοσή τους και θα κατατάσσονται σε 10 ενεργειακές κατηγορίες, όπως ισχύει για τις ηλεκτρικές συσκευές. Υποχρεωτικές θα είναι οι επιθεωρήσεις και για όλα τα νέα κτίρια. Για την έκδοση οικοδομικών αδειών θα απαιτείται πλέον μελέτη ενεργειακής απόδοσης, αντί μελέτης θερμομόνωσης η οποία καταργείται χωρίς επιπλέον κόστος.

Επίσης ενεργειακές επιθεωρήσεις θα γίνονται και σε παλαιά κτίρια εμβαδού άνω των 1.000 τετραγωνικών μέτρων, όταν γίνεται ριζική ανακαίνιση. Η «πράσινη κάρτα κτιρίων» θα ανανεώνεται μία φορά κάθε 10 χρόνια, ενώ οι επιθεωρήσεις στους λέβητες και στις εγκαταστάσεις θέρμανσης και κλιματισμού θα γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια.

Ενστάσεις από την ΠΟΜΙΔΑ

Ενστάσεις για τη μεθοδολογία με την οποία θα γίνουν οι επιθεωρήσεις διατυπώνει η ΠΟΜΙΔΑ, εκτιμώντας ότι η επικλογή που έγινε από το υπουργείο Περιβάλλοντος θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και υπερβολικές δαπάνες στην εφαρμογή του σχεδίου.

Τέτοια, προβλήματα, είναι κατ' εκτίμησή της ΠΟΜΙΔΑ, οι «πολύπλοκοι υπολογισμοί ακόμη και για το πιο μικρό διαμέρισμα, απαίτηση προσκόμισης σχεδίων ακινήτου στον ενεργειακό επιθεωρητή, ανύπαρκτων στις παλαιές οικοδομές, ανάγκη χρήσης μετρητικών οργάνων υψηλότατου κόστους, χρονοβόρα διαδικασία και ιδιαίτερα υψηλό κόστος επιθεώρησης, εξ αιτίας και του κόστους σύνταξης νέων σχεδίων».

Η ΠΑνελλήνια Ομοσπονδί Ιδιοκτητών Ακινήτων προτείνει την «απλή και ανόθευτη μέθοδο του «Κτιρίου Αναφοράς» που έχει εκπονήσει πέρυσι Επιτροπή του ΤΕΕ, όπως ισχύει και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες».

«Εξοικονομήστε Κατ' Οίκον»
Μετά όμως την πράσινη κάρτα έρχεται και η πολυθρύλητη ενεργειακή θωράκιση των κτιρίων, δηλαδή το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον» που είχε εξαγγελθεί αλλά δεν είχε υλοποιηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Περιλαμβάνει επιδότηση ως 50% για «πράσινες» επισκευές σε περίπου 30.000 παλαιά κτίρια- τα οποία αντιστοιχούν σε περίπου 100.000 νοικοκυριά.

Για να ενταχθεί στο πρόγραμμα ένα κτίριοείτε μονοκατοικία είτε πολυκατοικία- και να επιδοτηθεί, πρέπει να έχει οικοδομική άδεια που να έχει εκδοθεί πριν από τον Ιούλιο του 1979 (οπότε άλλαξε ο οικοδομικός κανονισμός) και να έχει τιμή ζώνης μέχρι 1.500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Με το όριο αυτό καλύπτεται μεγάλο τμήμα της χώρας και το μεγαλύτερο τμήμα της Αττικής, περιλαμβανομένης όλης της Δυτικής Αθήνας, του Πειραιά και πολλών περιοχών άλλων δήμων στη χώρα. Αν η τιμή ζώνης είναι άνω των 1.500 ευρώ, προβλέπεται φορολογική απαλλαγή σε ανάλογο ύψος.

Οι υποχρεωτικές εργασίες για ένταξη στο πρόγραμμα είναι: η θερμομόνωση στην ταράτσα του σπιτιού, η αντικατάσταση τζαμιών με διπλά θερμομονωτικά και κουφωμάτων με σύγχρονα θερμομονωτικά και ηχομονωτικά, καθώς και η βαφή με «ψυχρά» (μονωτικά) χρώματα των επιφανειών. Επίσης υποχρεωτική είναι και η αντικατάσταση του παλαιού καυστήρα με νέο υψηλής απόδοσης ή με σύστημα φυσικού αερίου ή με φωτοβολταϊκό. Προαιρετικές είναι οι επεμβάσεις στο κέλυφος του κτιρίου και η εγκατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα.

Το ανώτατο κόστος των συνολικών μετασκευών δεν μπορεί να υπερβεί τις 120.000 ευρώ, ενώ υπάρχει κατάλογος με το κοστολόγιο των εργασιών αλλά και των υλικών που απαιτούνται για κάθε εργασία. Μόνο με βάση αυτό το κοστολόγιο θα μπορούν να υποβληθούν προτάσεις επιλέξιμες για ένταξη στο πρόγραμμα. Για ένα μικρό διαμέρισμα, υπολογίζεται ότι το μέσο κόστος συνολικών μετασκευών ανέρχεται σε 15.000 ευρώ.

Newsroom ΔΟΛ

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2010

Εργασίες την Κυριακή στις λεωφόρους Κηφισίας και Μεσογείων


Εργασίες διαγράμμισης σε τμήματα της λεωφόρου Κηφισού και των παραδρόμων της θα εκτελούνται την Κυριακή από τις 9 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων για χρονικό διάστημα δύο περίπου ωρών εναλλάξ και στα δύο ρεύματα.

Τη σκυτάλη των έργων θα πάρουν το βράδυ της Κυριακής τα συνεργεία του υπουργείου Υποδομών στη συμβολή της λεωφόρου Μεσογείων με την οδό Μιχαλακοπούλου, προκειμένου να τοποθετηθεί γέφυρα σήμανσης. Οι εργασίες έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 5 το πρωί της Δευτέρας.

Για όλο το διάστημα εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη Μεσογείων στο ρεύμα προς Αθήνα από το ύψος της οδού Τρικάλων έως την οδό Υπάτης.



Newsroom ΔΟΛ

Να κατοικηθεί ξανά το κέντρο, ο στόχος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας


Επιστροφή στις κατοικίες του κέντρου της πόλης με κίνητρα, όπως φοροαπαλλαγές και χαμηλότοκα δάνεια, για να αντιμετωπιστούν τα γκέτο που έχουν δημιουργηθεί από την εγκατάλειψη, προαναγγέλλει ο νέος πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, Γιάννης Πολύζος.

Μιλώντας στην εφημερίδα Τα Νέα ο κ. Πολύζος αναφέρει ότι στόχος πλέον είναι η δημιουργία περισσότερων ελεύθερων χώρων και περιοχών πρασίνου έως το 2020 (όταν θα υπάρξει το Νέο Ρυθμιστικό) και ένα από τα «εργαλεία» που θα χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη αυτού του σκοπού είναι η κλιμακωτή αύξηση -αλλά και η μείωση στις κορεσμένες περιοχές- του συντελεστή δόμησης από 10 έως 12%. Οι περιοχές στις οποίες σχεδιάζεται αλλαγή στον συντελεστή δόμησης είναι το ιστορικό κέντρο, τα δυτικά προάστια, τα Πατήσια, η Κυψέλη και το Παγκράτι.

«Το μήνυμα είναι ότι όλα δεν είναι οικοδομήσιμα και πλέον γίνεται προσπάθεια και να εξοικονομηθούν πόροι, αφού οι επεκτάσεις πρέπει να συνοδεύονται με τις απαραίτητες υποδομές και να προστατευθεί η αγροτική γη με το να μπει φρένο στις επεκτάσεις» λέει.

Την ίδια ώρα ανοίγει και ο φάκελος για την ορθολογικότερη μετακίνηση -κυρίως προς τις δυτικές περιοχές- των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης που σήμερα αναπτύσσονται κατά κύριο λόγο κατά μήκος της Κηφισίας και των Μεσογείων.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Πολύζος, «στην Αττική υπάρχει το απαραίτητο οικιστικό απόθεμα -στην Ελλάδα αντιστοιχούν 30 τετραγωνικά μέτρα ανά άτομο, σε αντίθεση με τον μέσο όρο στην Ευρώπη όπου αντιστοιχούν λιγότερα από 20 τετραγωνικά μέτρα- και δεν χρειάζεται να επεκταθεί άλλο η πόλη σε βάρος των ελεύθερων χώρων. Έτσι, η οικοδομική δραστηριότητα μπορεί να βρει διέξοδο στην εποχή της κρίσης μέσα από τις αστικές αναπλάσεις και τις επεμβάσεις στα κτίρια».

Από την πλευρά του ο αρχιτέκτονας, δρ Πολεοδομίας, Σπύρος Τσαγκαράτος, υποστηρίζει ότι πέρα από την πραγματική αύξηση του συντελεστή δόμησης, προκειμένου να έχουμε ψηλότερα κτίρια και περισσότερους ελεύθερους χώρους, πρέπει να σταματήσει η εκτός σχεδίου δόμηση και να προχωρήσουμε ακόμα και σε γκρέμισμα οικοδομικών τετραγώνων σε πυκνοδομημένες περιοχές, όπως η Κυψέλη και το Παγκράτι, αλλά και εγκαταλελειμμένων κτιρίων. Στην Αττική τα εγκαταλελειμμένα κτίρια είναι γύρω στα 200, κυρίως παλιές βιομηχανίες στο Ηράκλειο, την Πειραιώς και τα Πατήσια.

Newsroom ΔΟΛ

Μετ' εμποδίων η κυκλοφορία στο Εθνικό Δίκτυο λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων


Προβλήματα στις μετακινήσεις τους θα συναντήσουν οι οδηγοί που κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο, λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων.

Μπλόκα έχουν στηθεί στο Κάστρο Βοιωτίας και την Αλαμάνα. Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται από παρακαμπτήριες οδούς (με τη συμβολή της Τροχαίας).

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μπλόκα των αγροτών σε συνδυασμό με την παράκαμψη στα Τέμπη (λόγω της κατολίσθησης) έχουν μεγαλώσει κατά πολύ το χρόνο της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Κλειστή παραμένει η Εγνατία Οδός Σερρών-Καβάλας στον κόμβο των Κερδυλλίων από το μπλόκο των αγροτών. Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται από τους παράπλευρους δρόμους της παλιάς Εθνικής Οδού Σερρών-Θεσσαλονίκης.

Στο μπλόκο των Κερδυλλίων έχουν παραταχθεί περισσότερα από 180 τρακτέρ και σύμφωνα με το μέλος της Πανελλήνιας Συντονιστικής Επιτροπής Αγροτών Σερρών, Γιάννη Παναγή, η Εγνατία Οδός θα παραμείνει κλειστή.

Ανέστειλαν τον αποκλεισμό της εθνικής οδού Σερρών-Θεσσαλονίκης οι αγρότες των ομοσπονδιών ΟΑΣ (Oμοσπονδία Aγροτικών Συλλόγων) και ΟΔΑΣ (Ομοσπονδία Δημοκρατικών Αγροτικών Συλλόγων).

Περίπου πενήντα παρατεταγμένα τρακτέρ ελαιοπαραγωγών βρίσκονται στον κόμβο της Νέας Τρίγλιας (στο δρόμο Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής).

Τρακτέρ συγκεντρώθηκαν επίσης στη διασταύρωση Βογατσικού Καστοριάς (στον κάθετο άξονα της Εγνατίας), καθώς και στα τελωνεία Δοϊράνης Κιλκίς και Προμαχώνα Σερρών, στα σύνορα με την ΠΓΔΜ και τη Βουλγαρία, αντίστοιχα.

Στον Έβρο οι αγρότες ξεκίνησαν προσυγκεντρώσεις στα τελωνεία Ορμενίου και Κήπων και στην περιοχή Κορνοφωλιά (Σουφλί), ενώ την Κυριακή θα αποφασίσουν εάν θα προβούν σε αποκλεισμούς.

Στο τελωνείο της Κρυσταλλοπηγής θα συγκεντρωθούν την Κυριακή οι αγρότες των Πρεσπών.

Δυναμικά στο χορό των κινητοποιήσεων «μπαίνουν» από τη Δευτέρα, με σημείο συνάντησης τον κόμβο της Νίκαιας Καρδίτσας, οι αγρότες της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης (ΠΑΣΥ) και την Τετάρτη οι συνδικαλιστικές ενώσεις, που πρόσκεινται στη ΝΔ, συγκεντρώνουν τις δυνάμεις τους σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου του Νομού Λάρισας.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

Δακτυλιοειδής έκλειψη Ηλίου


Ορατή στην κεντρική και ανατολική Αφρική, αλλά και σε τμήματα της Ασίας είναι σήμερα η δακτυλιοειδής έκλειψη Ηλίου, η μεγαλύτερη σε διάρκεια της τρίτης χιλιετίας.
Η έκλειψη άρχισε στις 07:41 (ώρα Ελλάδας) στην δυτική Κεντροαφρικανική Δημοκρατία και στο νοτιοδυτικό Τσαντ. Η σκιά της Σελήνης θα περάσει από τον ΛΔ του Κονγκό, την Ουγκάντα, την Κένυα και τη νότια Σομαλία για να ακολουθήσει την πορεία της προς την Ινδία και την Κίνα.
Τον Ιανουάριο ο Ήλιος βρίσκεται πιο κοντά στη Γη και η Σελήνη στο πιο μακρινό της σημείο, με αποτέλεσμα να μπορεί να καλύψει σχεδόν όλον τον ηλιακό δίσκο. Στη μεγαλύτερη διάρκειά της, 11 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα, η έκλειψη θα φτάσει πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό.
Σύμφωνα με τη NASA έκλειψη τόσο μεγάλης διάρκειας δεν θα σημειωθεί παρά μόνο μετά από χίλια χρόνια και περισσότερο, στις 23 Δεκεμβρίου 3043, επισημαίνει στην ιστοσελίδα της. Ολική έκλειψη Ηλίου προβλέπεται για τις 11 του επόμενου Ιουλίου πάνω από τον νότιο Ειρηνικό.

patfinder.gr